پیام سپاهان
گروه های آموزشی و خیرین جهت بهبود آموزش در اردستان فعال شوند
سه شنبه 25 دي 1397 - 22:47:28
پیام سپاهان - کاشان - فرماندار اردستان با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز گفت: این امر در کنار فعال کردن گروه های آموزشی باید مورد توجه قرار بگیرد چرا که می تواند در بهبود روند آموزشی این شهرستان اثرگذار باشد.
به گزارش ایرنا، حمیدرضا تاملی روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش اردستان افزود: کندی روند اجرای عملیات ساخت و ساز فضاهای آموزشی از سال ها پیش، نشان از ضعفی مدیریتی دارد که باید روی آن کار شده و کاستی ها برطرف شود.
وی بیان کرد: آموزش و پرورش پر مخاطب ترین و با اهمیت ترین مجموعه اداری است که همگان با آن ارتباط دارند اما هنوز درگیر مشکلات بسیاری است که باید با همکاری شورا و دیگر نهادها برطرف کنیم.
فرماندار اردستان اضافه کرد: سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) سال گذشته میلادی تعریف دیگری از سواد داشتن مطرح کرد و بر اساس آن باید دید با وجود همه هزینه هایی که برای یک دانش آموز می شود، پس از 12 سال چه استفاده ای از آموخته هایش می شود و چه تاثیری برای جامعه دارد.
وی عنوان کرد: واژه نوآوری در همه رشته ها باید مد نظر باشد و مهارت آموزی و استفاده از آن را جدی بگیریم تا بتوانیم آن روش از علم آموزی را عملیاتی کنیم.
تاملی تصریح کرد: وقتی برای اداره کلاس مجبور هستیم تا از خرید خدمت یا سرباز معلم ها استفاده کنیم، چگونه می توان به پیشرفت تحصیلی و علم کافی دسترسی داشته باشیم.
وی افزود: دانش آموز باید برای پیش و پس از مدرسه نیز مورد نظر و توجه قرار داشته باشد که البته باید در نظر داشت که بحث آقتصادی نیز در امر آموزش موثر و مهم است.
** قشر فرهنگی موضوع تهذیب و تربیت را جدی بگیرند
امام جمعه اردستان در ادامه گفت: قشر فرهنگی بسیار تاثیر گذار در فرهنگ جامعه هستند و می توانند در کنار بحث آموزش، موضوع تهذیب و تربیت را جدی بگیرند.
حجت الاسلام حسن دهشیری بیان کرد: کاستی هایی در مجموعه آموزش و پرورش وجود دارد که باید آنها را شناخت و برطرف کرد و در کنار آن معلمان و دانش آموزان فعال را مورد تشویق و تکریم قرار داد.
وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه صدمین سال تاسیس آموزش و پرورش و نخستین مدرسه در شهرستان اردستان اضافه کرد: می توان دانش آموختگان سرشناس و فرهیخته را برای معرفی به عنوان یک میراث ماندگار شناسایی کرد.
امام جمعه اردستان به همزمانی ایام الله دهه مبارک فجر و 40 سالگی انقلاب اسلامی با ایام فاطمیه اشاره و تاکید کرد: باید طوری برنامه ریزی کنیم تا در اجرای هیچ یک از این برنامه ها خدشه ای وارد نشود.
** یکی از مشکلات موجود شکاف بین نسلی است
مدیر آموزش و پرورش اردستان نیز در این جلسه عنوان کرد: اصلی ترین سرمایه آموزش و پرورش، دانش آموزان هستند که باید به درستی تربیت شده تا برای آینده کشور مفید واقع شوند.
عیسی شفیعی افزود: یکی از مشکلات موجود گسست و شکاف زیاد بین دانش آموزان با پدران و مادران می باشد که تاثیرپذیری این قشر از دوستان و فضای بیرون از خانواده را بیشتر کرده است.
به گفته وی، آموزش های کنونی بیشتر نظری و کمتر عملی و کاربردی است که این امر نیز مشکلات پس از پایان تحصیل را به همراه دارد.
مدیر آموزش و پرورش اردستان در ادامه خواستار پر رنگ تر شدن نقش این شورا در زمینه تاثیرگذاری بر مسائل آموزشی شد و به اجرایی شدن 80 درصد مصوبه های شورای آموزش و پروش اشاره کرد که بیشتر در زمینه های آموزشی، فرهنگی، تربیتی و خدماتی رفاهی بوده است.
وی همچنین با اشاره به راه اندازی 2 آزمایشگاه فیزیک در مدرسه های اردستان و یادآوری آماری از پیشرفت های تحصیلی دانش آموزان دوره های متوسطه این شهرستان بیان کرد: رتبه های نخست تا 11 استانی در درس های گوناگون بین 42 اداره آموزش و پرورش نشان از تلاش نیروهای آموزشی و دانش آموزان منطقه دارد.
چهار هزار و 422 نفر دانش آموز در 65 واحد آموزشی شهرستان افزون بر 42 هزار نفری اردستان به تحصیل اشتغال دارند.
7431/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/84319/گروه-های-آموزشی-و-خیرین-جهت-بهبود-آموزش-در-اردستان-فعال-شوند
بستن   چاپ