پیام سپاهان
وزیر راه و شهرسازی:
بهارستان از شهرهای پیشتاز در بحث «TOD» است
سه شنبه 25 دي 1397 - 22:48:09
پیام سپاهان - اصفهان – وزیر راه و شهرسازی گفت: شهرهایی مانند بهارستان در بحث TOD(توسعه های مبتنی بر حمل و نقل عمومی در شهرهای کشور ) پیشتاز هستند و باید تلاش کنیم درتمامی شهرهای جدید، دسترسی ها آسان شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، محمد اسلامی، عصر سه شنبه در جلسه بررسی مسائل شهرهای جدید در شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید اظهار داشت: اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مختلف شرکت‌های عمران شهرهای جدید مورد حمایت وزارت راه و شهرسازی است و با تمام توان از آنها حمایت می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه باید در راستای اعتمادسازی نسبت به شرکت‌های عمران کار شود که این امر به یقین در رشد و توسعه شهرهای جدید موثر است، ابراز داشت: باید دقت کنیم که سلامت اداری در شرکت‌های عمران حاکم باشد و قول‌هایی که درباره این طرح‌ها به مردم داده می‌شود با برنامه ریزی دقیق به موقع اجرایی شود.
ساخت 200 هزار واحد مسکونی برعهده شرکت‌های عمران شهرهای جدید است
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ساخت 200 هزار واحد مسکونی از 400 هزار مورد تعیین شده توسط رئیس جمهور برعهده شرکت‌های عمران شهرهای جدید است، بیان داشت: در فعالیت‌های عمرانی در شهرهای جدید باید به ضوابط مهم در ساخت و ساز توجه کنیم و معابر و دسترسی‌های آنها مطابق استاندارد انجام شود به نوعی که کاستی‌های شهرهای دیگر در آنها رفع شده باشد و آیتم‌های خاص نظارتی در آنها رعایت شود.

وی با بیان اینکه وظیفه ما نظارت بر رعایت کیفیت‌ و استاندارد در این ساخت‌وسازها است، بیان داشت: لازم است با الگوهای جدید مسکن مناسب و ارزان به مردم عرضه کنیم و در این راستا هویت بخشی به شهرهای جدید امری ضروری است.
اسلامی با بیان اینکه در راه‌اندازی شهرهای جدید باید به فرهنگ و تمدن ایرانی توجه شود و در مسیر توسعه تمدن باشد، ابراز داشت: در حال حاضر شهرهایی مانند بهارستان در بحث TOD(توسعه های مبتنی بر حمل و نقل عمومی در شهرهای کشور ) پیشتاز هستند و باید تلاش کنیم در تمامی شهرهای جدید دسترسی‌ها برای مردم آسان شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/84323/بهارستان-از-شهرهای-پیشتاز-در-بحث-«TOD»-است
بستن   چاپ