پیام سپاهان
سوء استفاده برخی اصناف از گرانی قابل قبول نیست
چهارشنبه 26 دی 1397 - 3:07:31 PM
ایسنا
پیام سپاهان- مهدی شعبانی فر امروز (چهارشنبه) در جلسه تنظیم بازار در فرمانداری اردستان، اظهار کرد: نهادهای نظارتی و بازرسی باید فعالیت‌های خود بر اصناف شهرستان را افزایش دهند، آنچه مشخص است در این خصوص ضعف داریم.

وی با اشاره به گزارش‌هایی که اداره صمت و جهاد کشاورزی در خصوص توزیع اقلام جهت تنظیم بازار انجام داده است، افزود: درست است که چند تُن گوشت و برنج در منطقه توزیع شده، ولی باید ببینیم آیا این موارد در تنظیم بازار تأثیر داشته است؟

دادستان عمومی و انقلاب اردستان گفت: دستگاه قضایی شهرستان با تخلفات صنفی که در منطقه اتفاق می‌افتد کوتاهی نمی‌کند، ولی به تنهایی هم نمی‌تواند موضوع قاچاق احشام و موارد بهداشتی را برخورد کند.

شعبانی فر گفت: در بازرسی که با اداره تعزیرات از مغازه‌های شهر اردستان انجام شد متأسفانه اکثر اصناف برچسب فروش نداشتند. آنچه مسلم است برخوردهایی که می‌شود کافی نیست و باعث نارضایتی شهروندان شده است.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌هایی که بازرسی اصناف را انجام می‌دهند نظارت خود را شدیدتر کنند و بدانند دستگاه قضایی از آنان حمایت می‌کند، گفت: متأسفانه با برخی اصناف تا برخورد جدی انجام نشود در رفتارشان تغییری نمی‌بینیم، گرانی را قبول داریم ولی سوءاستفاده برخی اصناف از گرانی قابل‌قبول نیست.

دادستان عمومی و انقلاب اردستان ادامه کرد: در وضعیت کنونی مردم تحمل گرانی را ندارند و باید همه دستگاه‌های نظارتی و بازرسی فعالیت خود را افزایش دهند. آنچه مردم به عنوان درد دل به دستگاه قضایی ارائه می‌دهند برای گرانی اجناس است که نیاز به نظارت بیشتر دارد.

شعبانی فر در خصوص قاچاق گوسفند در شهرستان گفت: دامپزشکی نظارت خود را بیشتر کند. همچنین نیروی انتظامی مبادی خروجی شهر را بیشتر کنترل کند. نمی‌توانیم به طور صد درد صد جلوی قاچاق احشام را بگیریم ولی در جهت کاهش آن باید فعالیت کنیم.

همچنین معاون فرماندار اردستان در این جلسه گفت: اتاق اصناف به زودی برای همه صنوف برچسب متحدالشکل تهیه و الزام کنند که تمامی اقلام آنان برچسب داشته باشد.

محمدتقی کیانی افزود: برخوردهایی که با اصناف می‌شود جوری نباشد که ضعیف‌کشی شود و فقط اصناف خُرده فروش مورد توجه قرار گیرد. همچنین جهاد کشاورزی باید از این پس دامداری‌ها را موظف کند تا برای فروش دام خود مجوز لازم را از آنان دریافت کنند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/84359/سوء-استفاده-برخی-اصناف-از-گرانی-قابل-قبول-نیست
بستن   چاپ