پیام سپاهان
/پایان نامه /
ساخت و سازهای غیراصولی معضل صنعت ساختمان
چهارشنبه 26 دي 1397 - 16:11:51
پیام سپاهان - نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد با اعمال تاثیر جریان آب و افزایش فاصله منبع آب تا دیواره گود، ضریب اطمینان گود افزایش می‌یابد، اما با افزایش عمق منبع آب ضریب اطمینان از روند خاصی پیروی نمی‌کند.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان، امیر حسین تبریز چی دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی عمران گرایش مکانیک خاک و پی به بررسی "تاثیر نشست آب بر پایداری دیوارهای میخکوبی شده" پرداخت.
در نتیجه روند رو به رشد افزایش جمعیت شهرها و همچنین ارزشمند شدن زمین، نیاز به گودبرداری در سطوح مختلف به منظور ساخت طبقات زیرزمینی و تأمین فضای مورد نیاز احداث پارکینگ افزایش یافته است. 
نتایج این تحقیق نشان دهنده این است که با وجود پیشرفت سریع صنعت ساختمان هنوز شاهد ساخت و سازهای غیر اصولی در ایران هستیم. یک نمونه از تخلفاتی که باعث خسارت های جانی و مالی فراوانی شده است، گودبرداری نامناسب است. 
برای جلوگیری از این گونه خسارت‌ها، استفاده از سازه‌های نگهبان اجتناب ناپذیر است. سازه های نگهبان انواع بسیاری دارند، به دلیل محدودیت فضاهای دسترسی در پروژه های شهری روش میخکوبی برای پایدارسازی گودها محبوبیت زیادی یافته است. 
با توجه به اینکه تأسیسات آب و فاضلاب شهری و جویبار های فضاهای سبز به درستی آب بندی نشده و گاها مستهلک است، به جرات می توان گفت هیچ مسئله ای به اندازه وجود آب نمی تواند، موجب اخلال در پایداری یک شیب شود. در این پژوهش به بررسی تاثیر فاصله نشت بر ضریب اطمینان دیوار میخ کوبی شده پرداخته شده است.
یافته های تحقیق نشان داد با اعمال تاثیر جریان آب و افزایش فاصله منبع آب تا دیواره گود ضریب اطمینان گود افزایش می یابد ، اما با افزایش عمق منبع آب ضریب اطمینان از روند خاصی پیروی نمی کند
به گزارش ایسنا؛ این پایان نامه با راهنمایی البرز حاجیان نیا در دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد دفاع شد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/84378/ساخت-و-سازهای-غیراصولی-معضل-صنعت-ساختمان
بستن   چاپ