پیام سپاهان
سیاسی‌کار آفت توسعه است
پنجشنبه 27 دي 1397 - 15:15:35
پیام سپاهان - رئیس دانشگاه کاشان گفت: هم افزایی دانشگاه‌های یک منطقه باعث ارتقا جایگاه علمی و فرهنگی آن منطقه می‌شود و در مقابل سیاسی‌کار آفت توسعه محسوب می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، عباس زراعت در نشست چهارجانبه هیات رییسه دانشگاه‌های کاشان، علوم پزشکی، آزاد اسلامی و شهیدرجایی کاشان اظهار کرد: هدف اصلی جامعه‎ دانشگاهی باید توسعه و تعالی منطقه در همه‎ زمینه‎ها باشد و در این راستا باید تعامل و همکاری و ارتباط متقابل دانشگاه‎ها به‎صورت مستمر، منسجم و کارآمد وجود داشته باشد.
وی به توانایی‌ها و ظرفیت‌های مثبت دانشگاه‌های منطقه اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌ها در حل مشکلات و مسایل منطقه و ارتقای جایگاه شهرستان نقش بسزایی دارند.
زراعت، موازی کاری و سیاسی کاری را یکی از مشکلات دستگاه‌های اداری و اجرایی منطقه دانست و خاطر نشان کرد: سیاسی کاری آفت توسعه است و دانشگاه‌ها باید حرفه‌ای کارکنند و در این زمینه می توانیم در یک فضای حرفه ای، آرام و ایمن وظایف خودمان را انجام دهیم.
وی مسئولیت دانشگاه‌ها را در این برهه از زمان بسیار سنگین دانست و خاطر نشان کرد: پژوهش محوری و جامعه محوری باید از سیاست‌های اصلی دانشگاه‌ها باشد. یکی از اساسی ترین و ریشه‌ای ترین نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که بتوانیم اعتماد مردم را جلب کنیم .
وی با اشاره به نظر متخصصان توسعه، که جامعه به سمت حاکمیت اجتماعی و مجازی پیش می‌رود و حاکمیت و اعتبارات دولتی دیگر معنایی ندارد، خاطر نشان کرد: اگر مردم اعتماد کنند از نظر مادی نیز هزینه‌های توسعه را تامین می‌کنند. مهم ترین مشکل دانشگاه‌ها در زمان کنونی جلب نشدن اعتماد مردم است و این اعتماد زمانی حاصل می‌شود که مردم احساس کنند دانشگاه‌ها نیازهای جامعه را برطرف می‌کنند.
دکتر زراعت با بیان اینکه توسعه پایدار دو رکن مادی و معنوی دارد، افزود: نیاز جامعه امروز احساس رضایت است و رضایت با تکنولوژی و رفاه حاصل نمی‌شود. بلکه باید امید و انگیزه به جامعه تزریق شود که دانشگاه‌ها و بویژه متخصصان علوم انسانی می‌توانند این رسالت را انجام دهند. باید دانشگاهیان تلاش کنند تا با هم افزایی به سمت توسعه پایدار حرکت کنند.
رئیس دانشگاه کاشان نقش بانوان و کودکان را برای توسعه پایدار حائز اهمیت دانست و گفت: اگر بتوانیم به صورت مشترک، مرکزی را برای آموزش بانوان و تربیت فرزندان ایجاد کنیم و بحث سلامت بانوان را ارتقا دهیم بهتر می‌توانیم به اهداف توسعه دست پیدا کنیم.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/84440/سیاسی‌کار-آفت-توسعه-است
بستن   چاپ