پیام سپاهان
رئیس خانه صنعت‌،‌ معدن و تجارت ایران:
تامین اجتماعی از مهر کردن دفاتر کارگران سر باز می زند
پنجشنبه 27 دي 1397 - 15:15:39
پیام سپاهان - اصفهان- رئیس خانه صنعت،‌ معدن و تجارت ایران گفت: با وجودی که وزیر کار به تامین اجتماعی دستور داده که دفاتر بیمه کارگران را مهر کند اما متاسفانه همچنان از این اقدام سر باز می زند.

به گزارش خبرنگار مهر ،‌ عبدالوهاب سهل آبادی ظهر پنج شنبه در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر اظهار داشت: امروز نه تنها وضعیت کارگران وخیم است و فشار زیادی بر آنها وارد است بلکه تولید کنندگان،‌ صادرکنندگان و فعالان اقتصادی شرایط سختی را می گذرانند.
وی بیان داشت: تحریم‌ها آسیب جدی به اقتصاد و فعالان اقتصادی وارد کرده است و این در حالی که مسئولان و مجلس نیز کاری انجام نداده‌اند.
رئیس خانه صنعت و معدن ایران با اشاره به اینکه اگر کمیته غذای استان نبود اکنون 9هزار واحد صنعتی اصفهان تعطیل شده بود، ادامه داد: ما به چاهی افتاده ایم که تَه ندارد، سود بانک ها روز به روز افزوده می‌شود و پایانی ندارد.
تنها با حمایت از تولید کنندگان می توانیم مقابل تحریمها بایستیم
وی با اشاره به اینکه تنها با باز کردن راه تولید و حمایت از تولید کنندگان می توانیم مقابل تحریم بایستیم، ادامه داد: پنج سال است در اصفهان صادر کننده جوان داریم، اما همین صادر کننده مواد اولیه اش در گمرک مانده‌ است، به جوان ها باید بها بدهیم.
سهل آبادی با اعلام اینکه اصفهان بیش از 50 نفر صادرکننده دارد که در صمت ثبت نام کردند اما علاقه ای به حضور در این همایش را نداشتند، گفت: امروز اگر تحریم ها در غذا و داروی مردم مشکل ایجاد می‌کند، تولید کنندگان این اقلام را بیشتر دچار آسیب کرده است.
رشد 47 درصدی صادرات استان اصفهان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز در این همایش اعلام کرد: در 9 ماهه امسال 1.7میلیارد دلار صادرات از استان اصفهان انجام شده که رشد 47 درصدی را نشان می‌دهد.
اسرافیل احمدیه بیان داشت: دومین استان کشور در بحث صادرات هستیم و حدود 600 مورد تایید در همین چند روز اختیار به ما داده شده و ثبت سفارش داشته‌ایم.
وی گفت: 340 میلیون دلار صادرات تایید و ارسال شده است و بر این اساس دیگر نیازی به رفت و آمد افراد به تهران نیست، به عنوان مثال به کاشان در این رابطه تفویض اختیار کرده‌ایم و نیازی به حضور فیزیکی افراد در مرکز استان نیست.
وی از تجلیل 20 صادر کننده نمونه در استان اصفهان در این مراسم خبر داد و گفت: هفت نفر از این افراد در حد تجلیل سطح ملی هستند که در فرصت مقتضی از آنها تقدیر می‌شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/84441/تامین-اجتماعی-از-مهر-کردن-دفاتر-کارگران-سر-باز-می-زند
بستن   چاپ