پیام سپاهان
برای داشتن هوای پاک باید کیفیت صنایع بهبود پیدا کند
شنبه 29 دی 1397 - 10:36:41 AM
ایسنا
پیام سپاهان- حسین خادمی  اظهار کرد:  صنایع موجود در این شهرستان مطابق با استانداردهای محیط زیست پالایش می‌شود و چنانچه نقصی داشتند ظرف یک ماه باید نسبت به اصلاح آن اقدام کنند و در غیر این صورت با مجازات‌هایی به صورت پیگرد قضایی، ثبت در لیست صنایع آلاینده و توقف توسعه روبرو می‌شوند.

وی افزود: تکنولوژی دستگاه سنجش و کنترل آلودگی هوای کاشان قدیمی شده که باید به روز رسانی شود. اما اندازه‌گیری دقیق هوای كاشان، نیازمند ایجاد سه ایستگاه در محل‌های ورودی و خروجی جریان باد و در مركز شهر است تا  با محاسبه میانگین شاخص‌های كیفیت هوا، رقمی نزدیک به واقعیت اعلام شود که  تأمین این سه دستگاه نیازمند اعتباری معادل 30 میلیارد ریال است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان با اشاره به جریان پساب تصفیه‌خانه فاضلاب کاشان در دشت اقبالیه، گفت: پساب خروجی مطابق با استانداردهای زیست محیطی است و برای بخش صنعت و فضای سبز قابل استفاده است، اما استفاده کشاورزان و دامداران از این آب تخلف است که دستگاه‌های مربوط باید به آن رسیدگی کنند.

خادمی گفت: تأکید کرد: فرهنگ سازی در خصوص حفاظت از محیط زیست را باید از نسل جوان آغاز کنیم و برای تقویت و نهادینه کردن آن، مشارکت مردم و سازمان‌های مردم نهاد در حفاظت از محیط زیست را گسترش بدهیم.

وی با اشاره به اهمیت منطقه حفاظت شده قمصر و برزک تصریح کرد: در سال جاری 46 شکارچی غیرمجاز همراه با 13 قبضه اسلحه و 11 رأس شکار و 50 قطعه پرنده شناسایی شده و پرونده آن‌ها در مراجع قضایی  در حال پیگیری است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست کاشان، تأکید کرد: با توجه شرایط خاص منطقه حفاظت شده قمصر و برزک، با پیگیری‌های انجام شده و پس از کسب موافقت دستگاه‌های مربوط، شش هزار مترمربع به مساحت این منطقه افزوده خواهد شد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/84554/برای-داشتن-هوای-پاک-باید-کیفیت-صنایع-بهبود-پیدا-کند
بستن   چاپ