پیام سپاهان
در روز هوای پاک، سیازگه و مرنجاب از زباله پاک می‌شوند
یکشنبه 30 دی 1397 - 9:36:38 AM
ایسنا
پیام سپاهان- اللهیار دولتخواه  در خصوص برنامه‌های اداره محیط‌زیست پیرامون هوای پاک، اظهار کرد: جامعه سالم در سایه محیط‌زیست بدون آلودگی به دست می‌آید و باید هر فردی بنا به توان خود به پاکی محیط‌زیست و طبیعت اطراف خود کمک کند.

وی افزود: هر سال از روز 29 دی به عنوان روز هوای پاک یاد می‌شود، ولی باید توجه داشت که برای جامعه سالم و ایمن برای زندگی این یک شعار است و باید هر روز را روز پاک در نظر گرفت تا سلامت روانی و جسمی افراد جامعه تضمین شود، پس 29 دی را روزی نمادین برای جلب توجه بیشتر مردم برای تفکر و اندیشه برای پاکیزگی شهرها قرار داده‌اند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست آران و بیدگل گفت: برای روز هوای پاک چند برنامه تبلیغی و تفریحی برای توجه بیشتر مردم آران و بیدگل در سطح شهرها و روستاها پیش‌بینی کرده‌ایم، از جمله این فعالیت‌ها پاکسازی محیط کویر سیازگه ابوزیدآباد و کویر مرنجاب است که در این دو رویداد انجمن‌های مردمی و دوست داران محیط‌زیست فعالیت خوبی را به نمایش گذاشتند و همراه با پاکسازی فرهنگ پاک نگه داشتن طبیعت کویر را به گردشگران و مردم گوشزد می‌کردند.

وی افزود: هدف از برنامه‌های روز پاک توجه بیشتر مردم و به خصوص نسل جوان به اهمیت سلامت اجتماع و رابطه مستقیم آن با محیط زیست پاک است و به این نکته تأکید می‌کند که هوای پاک و محیط‌زیست بدون آلودگی یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های جامعه سالم در کشورهای پیشرفته است و ما نیز باید به این فرهنگ درست توجه بیشتری داشته باشیم.

دولتخواه ادامه داد: در جهت همین برنامه با پیگیری‌های مستمر توانستیم یک واحد آلاینده که برای محیط‌زیست و طبیعت آلودگی ایجاد کرده بود شناسایی و پلمب کنیم تا این درس عبرتی باشد برای بقیه کارگاه‌ها که بدانند سلامتی اجتماع خط قرمز است و نباید برای سود بیشتر سلامت اجتماع را به مخاطره انداخت.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/85562/در-روز-هوای-پاک،-سیازگه-و-مرنجاب-از-زباله-پاک-می‌شوند
بستن   چاپ