پیام سپاهان
/پایان نامه/
تاثیر حقوق بین‌الملل محیط زیست اجتماعی در توسعه پایدار
يکشنبه 30 دي 1397 - 14:44:21
پیام سپاهان - یافته‌های یک تحقیق نشان می‌دهد، حقوق بین الملل محیط زیست اجتماعی در توسعه پایدارﺣﺎﺋز اﻫﻤﻴﺖ اﺳﺖ و در اﻳﻦ ﻓﺮآﻳﻨﺪ، زﻣﻴﻦ در ﮔﻮﻧﻪ‌ﻫﺎی ﻣﺤﻴﻂ زﻳﺴت ﻃﺒﻴﻌﻰ شامل زﻣﻴﻦ زراﻋﻰ، ﺑﺎﻳﺮ، ﺟﻨﮕﻞ، ﻣﺮﺗﻊ، درﻳﺎ و ﻛﻮﻫﺴﺘﺎن ﻇﺎﻫﺮ می‌شود.
به گزارش ایسنا- منطقه اصفهان، سمیرا سراییان دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق بین‌الملل به بررسی "نقش حقوق بین الملل محیط زیست اجتماعی در توسعه پایدار" پرداخت.
مطابق این پژوهش بررسی و تحلیل نقش حقوق بین الملل محیط زیست اجتماعی درتوسعه پایدار یکی از مهم‌ترین مباحث حقوق بین الملل است و در این راستا ﺗﻼش ﻓﺰاﻳﻨﺪه ﻛﺸﻮرﻫﺎی ﭘﻴﺸﺮﻓﺘﻪ ﺑﺮای ﺑﻬﺒﻮد ﺟﺎﻳﮕﺎه اﻗﺘﺼﺎدی خود و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺑﺴﻴﺎری از ﻛﺸﻮرﻫﺎ ﺑﺮای رسیدن ﺑﻪ وﺿﻌﻴﺖ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻳﺎﻓته در مجموع ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎی آﺳﻴﺐ دﻳﺪن ﻫﺮﭼﻪ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﻛﺮه زﻣﻴﻦ است.
هدف اصلی از انتخاب موضوع تحلیل ﻣﺤﻴﻂ زﻳﺴﺖ به عنوان پایه و زﻳﺮﺑﻨﺎی ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺑﻪ ﺷﻤﺎر می رود و ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻰ ﻣﺤﻴﻂ زﻳﺴﺖ به عنوان ﮔﺎمی در فرآﻳﻨﺪ رو به رشد است. سوال اصلی این تحقیق "تحلیل نقش حقوق محیط زیست اجتماعی در توسعه پایدار" است که تقریبا تمام اصول حقوق بین الملل محیط زیست برای اثبات مفهوم توسعه پایدار به کار می آید.
یافته‌های این مطالعه نشان می دهد که این موضوع ﺣﺎﺋﺰ اﻫﻤﻴﺖ اﺳﺖ و در اﻳﻦ ﻓﺮآﻳﻨﺪ زﻣﻴﻦ ﻛﻪ در ﮔﻮﻧﻪ ﻫﺎی ﻣﺤﻴﻂ زﻳﺴﺘ ﻃﺒﻴﻌﻰ شامل زﻣﻴﻦ زراﻋﻰ، ﺑﺎﻳﺮ، ﺟﻨﮕﻞ، ﻣﺮﺗﻊ، درﻳﺎ و ﻛﻮﻫﺴﺘﺎن ﻇﺎﻫﺮ می ﺸﻮد، مرکز اﺻﻠﻰ و ﻣﺪاوم ﺗﻮﻟﻴﺪ اﺳﺖ، همچنین در ﻧﺘﻴﺠﻪ ﻣﺤﻴﻂ زﻳﺴﺖ زﻳﺮﺑﻨﺎی ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺑﻪ ﺷﻤﺎر ﻣﻰ رود و ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻰ ﻣﺤﻴﻂ زﻳﺴﺖ، ﻧﺨﺴﺘﻴﻦ ﮔﺎم در ﻓﺮآﻳﻨﺪ ﺗﻮﺳﻌﻪ است.
به گزارش ایسنا؛ این پایان نامه با راهنمایی مسعود راعی در دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد دفاع شد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/85599/تاثیر-حقوق-بین‌الملل-محیط-زیست-اجتماعی-در-توسعه-پایدار
بستن   چاپ