پیام سپاهان
رئیس شورای اسلامی استان اصفهان:
حمایت از تعاونی روستاها از عوامل مهم توسعه این مناطق است
يکشنبه 30 دي 1397 - 22:02:13
پیام سپاهان - اصفهان- رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: حمایت از تعاونی روستاها عامل مهم توسعه در این مناطق است و دولت باید از تعاونی‌های موفق حمایت کند.

به گزارش خبرنگار مهر ،‌ عبدالله کیانی ظهر یکشنبه در جلسه شورای استان و روسای شوراهای بخش استان اصفهان اظهار داشت: تولید ارزش افزوده تنها با کمک صنایع تبدیلی در روستاها ایجاد می شود.
وی بیان داشت: بزرگترین مانع توسعه روستاها تغییرات ساختاری و نهادی در برنامه‌ریزی‌ها است که یکی از موانع مهم توسعه، بروکراسی بیهوده، کاغذبازی و نامه‌نگاری‌های متعدد و وقت گیر است.
رئیس شورای اسلامی استان اصفهان خواستار کنترل و ارزیابی مداوم برنامه‌های روستایی شد و افزود: برنامه‌ها و طرح‌های اجرا شده در روستاها باید به طور مداوم کنترل شود تا نتیجه مطلوب یا غیرمطلوب آن همچنین میزان تأثیرات و دلایل رسیدن یا نرسیدن به اهداف مشخص شود که همه این‌ موارد در بهبود وضعیت روستاها ضروری است.
وی تقویت صنایع روستایی و دستی را از دیگر عوامل توسعه روستا دانست وبیان داشت: در کنار کشاورزی در روستاها می توان صنایع دستی، نساجی، صنایع غذایی و غیره را ایجاد کرد.
کیانی حمایت از تعاونی روستاها را دیگر عامل توسعه در این مناطق دانست و افزود: باید دولت از تعاونی‌های موفق حمایت کند و با دیدگاهی نو در تقویت آن‌ها بکوشد.
اعطای کمک‌های مالی و سرمایه‌گذاری دیگر عامل توسعه روستا است
وی دیگر عامل توسعه روستا را اعطای کمک‌های مالی و سرمایه‌گذاری دانست و گفت: توسعه مشارکت روستاییان در برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌ها، اولین عامل توسعه روستاها است که باید همه افراد در این امر مشارکت کنند چرا که افراد بومی شرایط محلی را بهتر از کارشناسان می‌شناسند اما متأسفانه در برنامه‌ریزی توسعه روستایی در ایران نقش مردم و افراد محلی نادیده گرفته شده است.
رئیس شورای اسلامی استان اصفهان با تأکید بر اینکه بدون روستاها برای تولید غذا با توجه به افزایش جمعیت دچار مشکل می‌شویم، تصریح کرد: باید به روستاها کمک کنیم تا در روند توسعه نقش خود را پیدا کنند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/85693/حمایت-از-تعاونی-روستاها-از-عوامل-مهم-توسعه-این-مناطق-است
بستن   چاپ