پیام سپاهان
شهردار اصفهان:
توسعه هوشمند فضای سبز اصفهان در دستور کار شهرداری قرار گرفت
يکشنبه 30 دي 1397 - 22:02:18
پیام سپاهان - اصفهان- شهردار اصفهان گفت: توسعه هوشمند فضای سبز اصفهان در راستای بهبود و افزایش کیفیت زیست محیطی زندگی شهروندان و با سیاست کاهش آلاینده‌های هوا در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر ،‌ قدرت الله نوروزی ظهر یکشنبه با حضور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به منظور تقدیم لایحه بودجه سال 98 شهرداری اصفهان به شورای شهر اظهار داشت: به منظور بهبود شرایط فضای سبز شهر اصفهان، تمرکز بر تامین منابع آبی پایدار است که در این زمینه خرید پساب و راه‌اندازی تصفیه خانه‌ها در دستور کار است.
وی تصریح کرد: توسعه هوشمند فضای سبز اصفهان،توجه ویژه به بازآفرینی شهری و تدوین فرایند و آماده سازی مطالعات زیرسازی برای پروژه‌های شهری از امور گنجانده شده در بودجه سال آینده است.
شهردار اصفهان با اظهار اینکه کارآفرینی با ارزش آفرینی حداکثری در راستای توسعه اشتغال در شهر اصفهان از دیگر برنامه‌های در دستور کار شهرداری در بودجه سال آینده است، بیان داشت: با توجه به نتایج پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی مبنی بر کاهش 3.5 درصد نرخ رشد اقتصادی و وضعیت مالی نامناسب شهرداری‌ها باید به سمت درآمدهای سیاستی گرایش داشته باشیم.
کاهش آلاینده‌های محیطی با تمرکز بر کاهش آلودگی هوا
وی با اظهار اینکه حلقه حفاظتی از اولویت‌های شهرداری است ادامه داد: کاهش آلاینده‌های محیطی با تمرکز بر کاهش آلودگی هوا، بهینه سازی عبور و مرور شهری، بهره برداری بهینه از سرمایه‌ها، تاب آوری شهری با تاکید بر افزایش ایمنی در محیط های شهری، بازآفرینی بافت ناکارآمد و تاریخی، تحقق پذیری طرح های توسعه شهری و سرزندگی فضاهای شهری اولویت‌های تعریف شده است.
وی با بیان اینکه بودجه سال 97 شهرداری اصفهان سه هزار میلیارد تومان بود، افزود: بودجه سال 98 شهرداری اصفهان چهار هزار و 100 میلیارد تومان و با رشد 37 درصدی تدوین شده و امیدواریم با کمک اعضای شورای شهر و جدیت مدیریت شهری این امر تحقق یابد.
نوروزی با بیان اینکه بودجه جاری امسال شهرداری اصفهان 946 میلیارد تومان بوده است، افزود: این بودجه برای سال آینده یک هزار و 187 میلیارد تومان برآورد شده است که با توجه به افزایش حقوق، افزایش قیمت‌ها و موارد دیگر امری منطقی است و حداقل‌ها در این زمینه در نظر گرفته شده است.
69 درصد کل بودجه سال آینده به بخش عمرانی اختصاص یافته است
وی گفت: بودجه عمرانی امسال شهرداری اصفهان معادل دو هزار میلیارد تومان است که 69 درصد کل بودجه را به خود اختصاص داده است، برای سال آینده نیز دو هزار و 913 میلیارد تومان و معادل 71 درصد بودجه شهرداری اصفهان بودجه عمرانی است.
شهردار اصفهان با بیان اینکه بودجه عمرانی سال آینده شهرداری 42 درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: هزینه‌های جاری بودجه سال 97 شهرداری اصفهان بدون ماده 18 حدود 25 درصد و برای سال آینده نیز 21درصد از بودجه است که این امر نوعی موفقیت است.
وی گفت: یک هزار و 897 میلیارد تومان بودجه در بخش حمل و نقل و ترافیک، یک هزار و 187 میلیارد تومان برای هزینه‌های جاری، 467 میلیارد تومان و معادل 16 درصد در بخش خدمات شهری و 247 میلیارد تومان و معادل هشت درصد بودجه برای بخش فرهنگی و اجتماعی تعیین شده است.
نوروزی بیان داشت: 174 میلیارد تومان و معادل 6 درصد بودجه برای بخش مالی و اقتصادی، 84 میلیارد تومان و معادل سه درصد از این بودجه برای بخش شهرسازی و معماری و 44 میلیارد تومان و معادل دو درصد بودجه برای بخش برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی در نظر گرفته است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/85698/توسعه-هوشمند-فضای-سبز-اصفهان-در-دستور-کار-شهرداری-قرار-گرفت
بستن   چاپ