پیام سپاهان
انجام نخستین زایمان طبیعی بدون درد در اردستان
دوشنبه 1 بهمن 1397 - 10:54:29 AM
ایسنا
پیام سپاهان- انسیه علی بگلی اظهار کرد: زایمان بی‌درد یک روش زایمان است به جهت کاهش دردهای زایمان طبیعی که بسیاری از افرادی که از زایمان طبیعی استقبال نمی‌کردند اکنون می‌توانند فرزند خود را با زایمان طبیعی به دنیا آورند. این روش، شیوه راحتی است كه طی آن مادر باردار هیچ‌گونه استرس ناشی از زایمان و دردهای ناشی از آن را تجربه نخواهد كرد و در تمام مراحل زایمان از حمایت تیم پزشکی متخصص بهره‌مند خواهد بود.

وی افزود: با این روش مادر درد زایمان كمتری را تحمل می‌کند و بعد از انجام زایمان می‌تواند به راحتی كارهای روزمره خود را انجام دهد. همه مادران بارداری كه شرایط زایمان طبیعی داشته باشند می‌توانند از این روش استفاده کنند.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان ادامه داد: در این عمل، مادر باردار با بی‌حسی از ناحیه کمر، فرزند پسر خود را در نهمین ماه بارداری با سلامتی از طریق زایمان طبیعی بدون درد به دنیا آورد.

علی بگلی گفت: ماهانه تعداد زیادی از شهروندان به دلیل نبود این روش در بیمارستان متحمل سفر به شهرهای اطراف می‌شدند که با راه‌اندازی این نوع روش از این موضوع جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه انجام زایمان طبیعی و بدون درد در راستای سیاست‌های کلان بهداشتی و کاهش آمار زایمان‌های سزارین غیرضروری و ترغیب مادر به انجام زایمان طبیعی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: بیمارستان شهید بهشتی اردستان آمادگی خدمات‌دهی به مادران بارداری که بخواهند زایمان طبیعی و بدون درد داشته باشند را دارد.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل کاهش جمعیت و نرخ بالای قشر سالمند شهرستان ماهانه حدوداً 50 تا 60 زایمان و سزارین در بیمارستان اردستان انجام می‌شود، گفت: سعی داریم با راه‌اندازی این روش از شهرهای اطراف هم برای استفاده از این روش زایمان به بیمارستان شهید بهشتی اردستان مراجعه کنند.

علی بگلی در خصوص راه اندازی زیرساخت‌های این نوع روش گفت: آموزش به پزشکان و پرستاران انجام شده و قصد داریم به مادران متقاضی هم با کمک شبکه بهداشت آموزش داده شود. متأسفانه یک سری افراد مغرض، بیماران را بی‌جهت دچار استرس و ترس می‌کنند و این موضوع باعث استقبال کمتر بیماران و روی آوردن آن‌ها به شهرهای اطراف برای وضع حمل می‌شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/85728/انجام-نخستین-زایمان-طبیعی-بدون-درد-در-اردستان
بستن   چاپ