پیام سپاهان
در آستانه روزملي سينما و چهلمين روز درگذشت ناصر فرهودي؛
نخستين دوره مسابقات بين المللي اسکواش`اصفهان جونيور` برگزار مي شود
يکشنبه 19 شهريور 1396 - 3:41:24 PM
ايرنا
سپاهان نيوز - رئيس هيات اسکواش استان اصفهان از برگزاري نخستين دوره مسابقات بين المللي اسکواش جوانان(اصفهان جونيور) با امتياز و سطح بين المللي و با حضور ورزشکاراني از سراسر کشور به ميزباني اين کلانشهر خبر داد.
"سيد هَدا محمدي"، در نشستي خبري اعلام کرد: اين رقابت ها از 21 تا 24 شهريور با حضور 78 دختر و 79 پسر و در مجموع 157 بازيکن از سراسر کشور در رده سني 11 تا 19 سال در اصفهان برگزار مي‌ شود.
وي، زمين اسکواش(کورت) سيتي سنتر و مجموعه ورزشي شهيد نصر واقع در خيابان بزرگمهر را به ترتيب به عنوان محل برگزاري رقابت هاي پسران و دختران معرفي کرد.
به گفته وي، مراسم افتتاحيه اين مسابقات ساعت 17 سه شنبه هفته جاري همزمان با بهره برداري از زمين هاي اسکواش سيتي سنتر در اين مجموعه برگزار خواهد شد.
رئيس هيات اسکواش استان اصفهان خاطرنشان کرد: سيلور(نقره اي)، گلد(طلا) و پلاتينيوم، سه سطح برگزاري رقابت هاي جوانان(جونيور) است و رقابت هاي ياد شده در سطح سيلور برگزار مي شود.
محمدي ادامه داد: قصد داريم دو سال آينده اين رقابت ها را با حضور 250 ورزشکار از ايران و پنج کشور خارجي در سطح گلد برگزار کنيم و براي بعد از آن مسابقاتي با حضور 450 نفر و ورزشکاراني از 10 کشور برنامه ريزي کنيم.
به گفته وي، هزينه برگزاري اين رقابت ها حدود 40 ميليون تومان برآورد مي شود و در مجموع دو هزار دلار جايزه براي 30 نفر از برترين هاي اين مسابقات در نظر گرفته شده است.
محمدي با اشاره به اهميت حضور ورزشکاران خارجي در اين رقابت ها براي توسعه اين رشته و همچنين توجه به مبحث گردشگري ورزشي گفت: با وجود تمام تلاش ها، حضور اسکواش بازان خارجي در اين رويداد محقق نشد، اما اعتبار و امتيازات اين مسابقات، بين المللي است و در رده بندي بازيکنان، اصفهان و کشور در جايگاه آسيايي و جهاني موثر خواهد بود.
وي ادامه داد: اصفهان با توجه به ظرفيت ارزشمند گردشگري خود بخوبي مي تواند در گردشگري ورزشي نيز فعاليت داشته باشد و هيات اسکواش نيز قصد دارد از اين موضوع با برگزاري رقابت هاي بين المللي در سطوح بالا استفاده کند.
محمدي در باره نماد اين رقابت ها نيز تصريح کرد: در اين نماد از رنگ هاي جذاب و محرک و همچنين طرح هاي اسليمي فرهنگي هنري اصفهان استفاده و براي دوره هاي آينده نيز ثبت شده است.
رئيس هيات اسکواش استان اصفهان، راه اندازي اسکواش در مجموعه ورزشي امين با هزينه 350 ميليون تومان، برگزاري ليگ استاني، راه اندازي کورت هاي سيتي سنتر با هزينه 500 ميليون تومان، برگزاري دوره هاي آموزشي و استعداديابي و افزايش کورت هايي از 6 زمين به 12 زمين را از اصلي ترين فعاليت هاي اين هيات در پنج سال گذشته عنوان کرد.
به گفته محمدي، 300 اسکواش باز و افزون بر 20 مربي رسمي در استان اصفهان فعاليت مي کنند.
در حاشيه اين نشست از لباس، نماد و پوستر رقابت ها رونمايي شد.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/8585/نخستين-دوره-مسابقات-بين-المللي-اسکواش`اصفهان-جونيور`-برگزار-مي-شود
بستن   چاپ