پیام سپاهان
مدرسه ریاضی در پزشکی با همکاری اتریش در اصفهان برگزار شد
يکشنبه 7 بهمن 1397 - 16:05:59
پیام سپاهان - اصفهان - مدرسه ریاضی با موضوع " از مدل‌سازی بیو فیزیکی تا شبیه‌ سازی کدها " با موضوع کاربرد ریاضی برای حل مسائل پزشکی در جهت بهبود بیماری های عضلانی با همکاری اتریش در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.
دبیر اجرایی مدرسه زمستانه ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : این دوره آموزشی و علمی با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و موسسه پژوهشی بین المللی اتریش (OEAD) در این دانشگاه از ششم بهمن جاری آغاز شد و تا دهم بهمن ادامه دارد.
OeAD ، یک موسسه اتریشی است که به همکاری های بین المللی در زمینه آموزش، علم و تحقیقات می پردازد، این موسسه با بودجه بیش از 60 میلیون یورو از طرح های بین المللی آموزشی و پژوهشی حمایت می کند.
رضا مختاری با اشاره به حضور 2 استاد و 2 دانشجوی دکترا از دانشگاه "گراتس" (University of Graz) اتریش در این رویداد، افزود: در این مدرسه ریاضی، محققان با تبدیل معادله های ریاضی به مدل مسائل پزشکی به بررسی حرکت، انقباض و انبساط ماهیچه‌ها و شبیه سازی آنها با هدف کمک به بهبود روند بیماری‌های عضلانی می پردازند.
وی با بیان اینکه این کار نیاز به انجام محاسبه های بسیار پیچیده ریاضی دارد، گفت: از نتایج و مدل سازی آن می توان برای حرکت درمانی و همچنین رشته های تربیت بدنی از جمله ورزش های حرفه ای استفاده کرد.
مختاری با بیان اینکه این دوره آموزشی بعنوان یکی از 17 طرح پژوهشی مشترک وزارت علوم با موسسه پژوهشی " OEAD " برگزار ‌شد، خاطرنشان کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 2 سال گذشته فراخوانی برای ارائه موضوع طرح های پژوهشی مشترک با دانشگاه های اتریش اعلام کرد.
عضو هیات علمی دانشکد علوم ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: 80 طرح از دانشگاه های مختلف کشور برای این فراخوان معرفی شدند که از بین آنها 17 طرح برگزیده شد و وزارت علوم 200 هزار یورو و موسسه پژوهشی اتریش نیز 200 هزار یورو برای اجرای آنها در نظر گرفتند.
مختاری با بیان اینکه مدل سازی مسائل پزشکی بر پایه ریاضی یکی از 17 طرح برگزیده است، ادامه داد: این طرح پژوهشی به حل مسائل علوم پزشکی کمک بسیاری می کند و بخش های مختلف کشور در این زمینه می توانند از ظرفیت های علمی و پژوهشی دانشگاه ها از جمله صنعتی اصفهان استفاده کنند.
مدرسه زمستانه ریاضی " از مدل‌سازی بیوفیزیکی تا شبیه‌سازی کدها" با حضور40 دانشجوی دکترا و کارشناسی ارشد در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.
دانشگاه صنعتی اصفهان حدود 10 هزار دانشجو و 500 عضو هیات علمی دارد و به عنوان یکی از دانشگاه های برتر کشور مطرح است.
3011/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/89054/مدرسه-ریاضی-در-پزشکی-با-همکاری-اتریش-در-اصفهان-برگزار-شد
بستن   چاپ