پیام سپاهان
رکورد جدید تولید روزانه در واحد احیا مستقیم فولاد مبارکه ثبت شد
شنبه 25 شهریور 1396 - 1:47:30 PM
ایرنا
سپاهان نیوز - رکورد جدید تولید واحد احیای مستقیم شماره یک فولاد مبارکه با تولید روزانه سه هزار و 225 تن آهن اسفنجی ثبت شد.
به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، کارشناس تعمیرات مکانیک احیا مستقیم شمارۀ یک این مجتمع صنعتی گفت: کارکنان مدول اف این واحد، به رکورد تولید روزانه 3هزار و 225 تن آهن اسفنجی دست یافتند.
محمد نوروزی افزود: ظرفیت اسمی روزانه مدول اف به میزان 2هزار و 400 تن با احتساب یک ماه توقف برنامه ریزی شده است که با بهبود و آنالیز شرایط فرآیند، تغییر در شارژ گندله مناسب، تزریق اکسیژن و با رعایت کلیه اصول ایمنی مربوط به کارکنان و تجهیزات، رکورد جدید روزانه در این واحد محقق شد.
وی گفت: عملیات بهبود و برخی اصلاحات در این ناحیه، به منظور تأمین حداکثری نیاز فولاد مبارکه به آهن اسفنجی انجام شد و هم اکنون تولید هریک از مدول های 6 گانه به 900هزار تن در سال رسیده است.
واحد احیا مستقیم شماره یک ناحیۀ آهن سازی، شامل 6 مدول احیا به روش میدرکس است که پنج مدول (A تا E) از سری میدرکس 600 با ظرفیت تولید 600 هزار تن در سال و مدول F سری 800 میدرکس دارای تولید 800 هزار تن در سال است.
فولاد مبارکه بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه است.
این مجتمع فولادی با سهم بیش از 50 درصدی در تولید فولاد کشور دارای ارزش فعلی 200 هزار میلیارد ریال است.
شرکت فولاد مبارکه با داشتن حدود 12 میلیون تُن ظرفیت آهن اسفنجی بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان محسوب می شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/8908/رکورد-جدید-تولید-روزانه-در-واحد-احیا-مستقیم-فولاد-مبارکه-ثبت-شد
بستن   چاپ