پیام سپاهان
مدیریت جرم چالش اصلی در زندان‌ها
سه شنبه 9 بهمن 1397 - 1:19:28 PM
ایسنا
پیام سپاهان- مجید رحیمی - دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق جزا و جرم شناسی به بررسی"مدیریت جرم در زندان" پرداخت.

مطابق این تحقیق در سال‌های اخیر، تحولات مربوط به زندان‌ها از سوی اندیشمندان و متفکران به چالش کشیده شده و به مهم ترین موضوعات پژوهشی در این زمینه تبدیل شده است. شاید امروز یکی از پرکارترین و نیازمندترین حوزه‌های علوم اجتماعی، مسایل دنیای جرم، بزهکاری و انحرافات باشد.

بدون شک، مسایل جدیدی که امروزه دست اندرکاران و مسوولان قضایی و امنیتی در دنیای مجرمان و بزهکاران را دست به گریبان خود کرده با ره‌ یافت علمی و پژوهشی به سمت جامعه ای با میزان جرایم  و انحرافات کمتر سوق داده می شود. مسایل زندان، به عنوان یکی از آخرین ایستگاه های توقف مجرمان و بزهکاران، همواره سبب دل مشغولی مسوولان قضایی، انتظامی و مدیران زندان ها بوده و هست.

بنابراین می‌توان از ابعاد و دیدگاه‌های گوناگون به اجزا و عناصر زندان و زندانی پرداخت و در این رابطه از متخصصان علوم انسانی و رفتاری کمک گرفت. همچنین شاید برای همگان مشخص نباشد که محیط زندان چگونه است و زندانیان در طول مدت تحمل کیفر در فضای زندان با چه مسایلی مواجه می شوند.

این مطالعه بررسی می کند که آیا می توان بین زندانیان از این نظر که دارای چه شخصیت و رفتاری هستند تفاوت قائل شد؟ از طرف دیگر چه مشکلاتی فراروی مسوولان و کارکنان زندان ها در ارتباط با اداره کردن زندان وجود دارد؟ 

بر این اساس، این پژوهش با موضوع "مدیریت جرم در زندان" سعی دارد تصویری کلی از زندان و انواع زندان را ارائه دهد و به بیان انواع جرایم ارتکابی در زندان و نحوه پیشگیری و مدیریت آنها بپردازد.

 این پایان نامه با راهنمایی محسن شکرچی زاده در دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد دفاع شد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/89177/مدیریت-جرم-چالش-اصلی-در-زندان‌ها
بستن   چاپ