پیام سپاهان
دانشگاه صنعتی اصفهان مولود شایسته انقلاب است
سه شنبه 9 بهمن 1397 - 13:59:30
پیام سپاهان - اصفهان- رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه همزمان با تحولات انقلاب اسلامی این دانشگاه مسیر رشد و توسعه خود را طی کرد، گفت: این دانشگاه را می توان مولود شایسته انقلاب اسلامی قلمداد کرد.
به گزارش ایرنا، محمود مدرس هاشمی روز سه شنبه در گردهمایی سراسری مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در تالار شهید فتوحی افزود: این دانشگاه یکسال قبل از پیروزی انقلاب تاسیس شد اما رشد، پیشرفت و توسعه آن در سال های پس از انقلاب صورت گرفت.
وی تصریح کرد: علت رشد فراوان این و قرارگیری در جایگاه سطح یک کشور و رتبه های بین المللی به پایه گذاری و پی ریزی خوب این دانشگاه باز می گردد.
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان بیان کرد: این دانشگاه در سال 56 با 800 دانشجو کار خود را آغاز کرد و این در حالی است که در زمان حال 11 هزار دانشجو در مقاطع مختلف در این دانشگاه و بیش از نیمی از دانشجویان در مقاطع تحصیلی دکترا و کارشناسی ارشد تحصیل می کنند.
وی با بیان اینکه 50 هزار دانش آموخته توانمند از این دانشگاه دانش آموخته شدند، اضافه کرد: 14 دانشکده و 8 پژوهشکده دانشگاه صنعتی اصفهان فعالیت های مختلفی در زمینه علوم پایه و فنی مهندسی دارند.
مدرس هاشمی خاطرنشان کرد: این دانشگاه در دهه 70 به صورت جدی وارد پژوهش شد و در سال گذشته میلادی بالغ بر هزار و 700 مقاله ISI تولید کرد، سرانه تولید مقاله حدود 3.5 است که با این رتبه از جمله دانشگاه های برتر کشور به شمار می رود.
وی ادامه داد : توجه ویژه به موضوعات و مشکلات کشور توسط دانشگاه اصفهان صورت و ارتباط با صنایع به خوبی شکل گرفته است به گونه ای که تاکنون 2500 طرح صنعتی توسط این دانشگاه به سازمان ها و صنایع ارائه و منجر به گره گشایی از صنعت کشور و منطقه اصفهان شده است.
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان بیان کرد: اولین پارک علم و فناوری کشور تحت عنوان شهرک علمی و تحقیقاتی در اصفهان راه اندازی شد این پارک با 550 شرکت دانش بنیان و هفت هزار نفر فارغ التحصیل از دانشگاه های مختلف کشور را شامل می شود.
به گفته وی براساس پیشینه افتخار آمیز دانشگاه صنعتی اصفهان طی سه سال گذشته تصمیم بر تدوین برنامه راهبردی و جامع گرفته شد از این رو با یک کار حجیم و با دقت نظر علمی در طول 2.5 سال طرح تحول دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان برنامه راهبردی تدوین شد.
مدرس هاشمی با اشاره به چشم انداز این مرکز علمی افزود: در افق 1404 دانشگاهی با فضای علمی فرهنگی پویا وکیفیت گرا با مرجعیت علمی در آسیا، سرآمد در دانش آموختگان توانمند در راستای توسعه کشور و تاثیر گذارترین دانشگاه در منطقه پیرامونی خود خواهیم داشت.
وی بیان کرد: نگاه فرهنگی به معنای فرهنگ خاص نیست بلکه فرهنگ عام و تاثیرگذار در همه شئون دانشگاه است، متاسفانه در بسیاری فعالیت ها و حوزه های دانشگاه بدون توجه به نگرش ها آیین نامه هایی تدوین می کنیم که در آینده تاثیرات فرهنگی داشته و غیرقابل جبران خواهد بود.
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: روح آیین نامه ها باید مبتنی بر فرهنگ باشد که این نگرش را دنبال و تغییراتی در آیین نامه ها با این نگرش به وجود آوردیم.
وی با بیان اینکه دانشگاه را مکانی برای آموزش تخصص خاص به دانشجو نمی دانیم، اظهارداشت: دانشگاه محلی برای شکوفایی استعدادهای انسان است، در زمان حال وظیفه ما در حوزه مدیریت بستر سازی و زمینه سازی شکوفایی استعدادهای دانشجویی است.
**نقش مدیران فرهنگی دانشگاه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است
به گزارش ایرنا، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه صنعتی اصفهان در این گردهمایی گفت: نقش مدیران فرهنگی و توجه به آن در موضوعات و فعالیت های فرهنگی در دانشگاه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
مهری با شاره به نقش فرهنگی مراکز آموزش عالی گفت: مدیران فرهنگی باید اندیشه، هنر، خلاقیت، ذوق، دانش و مهارت را از درون افراد و ذهنیت و فعالیت های فردی افراد به منصه ظهور اجتماعی برسانند و امکان فضای رقابت و جولان و خودنمایی و گفت و گو را فراهم کنند.
وی تصریح کرد: هرچقدر در اثر گذاری به میدان آوردن افراد تلاش کنیم موفقیت بیشتری در زمینه فعالیت های فرهنگی کسب می کنیم.
معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه صنعتی اصفهان بیان کرد: ایجاد اعتماد در فضای فرهنگی رکن اصلی را ایفا می کند که در این راستا آزادی گفت و گو و به میدان آمدن اندیشه و خلاقیت و هنر نقش اصلی را ایفا می کند.
وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود چرا که اولین جوانه های انقلاب عدالت و آزادی بود، انتخاب جمهوری اسلامی نیز با عدالت و آزادی شکل گرفت.
به گزارش ایرنا، برگزاری نشست های تخصصی در خصوص موضوعات فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها و معضلات و فرصت های این حوزه از جمله مهم ترین برنامه هایی این گردهمایی 2 روزه است که در این دانشگاه در حال برگزاری است.
9913/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/89185/دانشگاه-صنعتی-اصفهان-مولود-شایسته-انقلاب-است
بستن   چاپ