پیام سپاهان
جانشین مجمع امر به معروف اصفهان: امر به معروف و نهی از منکر نباید به ابزار سیاسی تبدیل شود
شنبه 25 شهریور 1396 - 4:37:27 PM
ایرنا
سپاهان نیوز - جانشین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر نباید به ابزاری برای تخریب جریان ها و جناح های سیاسی تبدیل شود.
حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا صادق زاده در نشست خبری جشنواره ملی"تولیدات رسانه ای120 ثانیه ای" در اصفهان افزود: امر به معروف و نهی از منکر باید فارغ از مسائل سیاسی، حزبی و جناحی و بصورت یک فعالیت دینی و مذهبی انجام شود تا آثار مثبت و سازنده آن را بتوان در جامعه مشاهده کرد.
وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر نیاز به آسیب شناسی دارد و اینطور نیست که نتوان متولیان این فرضیه دینی را نقد کرد.
وی افزود: در تولیدات رسانه ای و محتوایی این موضوع ضعیف عمل کرده ایم و باید آن را جبران کرد.
جانشین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر اصفهان همچنین در باره جشنواره جشنواره ملی تولیدات رسانه ای120 ثانیه ای خاطرنشان کرد: این جشنواره می تواند آغاز مناسبی برای تولید محتواهای با ارزش برای فرهنگسازی این فریضه دینی باشد.
صادق زاده اظهار کرد: مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان، مجموعه ای نوپا و مردمی است که برای تعمیق بیشتر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می کوشد و ارتباط مستمری با ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان دارد.
همچنین مسئول بسیج رسانه استان اصفهان نیز در این نشست گفت: اصحاب رسانه بهترین متولیان امر به معروف و نهی از منکر در جامعه محسوب می شوند.
رضا صفری اضافه کرد: فعالان رسانه ای با رصد مشکلات جامعه و انعکاس غیرمستقیم آنها، مسئولان را امر به معروف و نهی از منکر می کنند و در زمینه فرهنگسازی برای اخلاق و رفتارهای مثبت در جامعه پیشگام هستند.
جشنواره ملی "تولیدات رسانه ای 120 ثانیه ای" با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در بخش های دیداری و شنیداری و جانبی با محوریت استان اصفهان برگزار می شود.
هدف از برگزاری این جشنواره، ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، هوشیاری در جامعه، افزایش تولیدات متناسب با این موضوع و ترویج معروف و تلاش برای کاهش منکرات است.
ترویج امر به معروف و نهی از منکر سیاسی نسبت به مسئولان جامعه، معرفی منکراتی مانند قاچاق کالا، باندهای فساد، ریا، ربا، دزدی، ترویج معروفاتی مانند ازدواج، تکریم ارباب رجوع، صبر، احترام به والدین، ارائه راهکارهای متفاوت در این زمینه و نظارت مردمی، مطالبه گری و انتقادپذیری از جمله موضوع های این جشنواره به شمار می رود.
آثار ارسالی به این جشنواره در بخش دیداری شامل مستند، داستانی، انیمیشن، کلیپ، در بخش شنیداری شامل مستند، نمایش، PSA (پیام کوتاه)، ترانه و در بخش جانبی شامل عکس دیجیتال با استفاده از تلفن همراه یا دوربین حرفه ای است.
ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره تا 20 آذر امسال خواهد بود.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/8929/جانشین-مجمع-امر-به-معروف-اصفهان--امر-به-معروف-و-نهی-از-منکر-نباید-به-ابزار-سیاسی-تبدیل-شود
بستن   چاپ