پیام سپاهان
دبستان پیروزی اصفهان فروخته نشده
شنبه 13 بهمن 1397 - 22:33:00
پیام سپاهان - شبهه فروش زمین دبستان دخترانه پیروزی اصفهان که در محله مرفه‌نشین این کلانشهر واقع است، صحت ندارد.
به گزارش ایسنا- منطقه اصفهان، در جلسه مجمع عمومی دبستان دخترانه پیروزی اصفهان که در ابتدا با جوی ناآرام آغاز شده بود، تصمیم گرفته شد این دبستان به دلیل مشکلات سازه‌ای تخلیه شود و دانش‌آموزان این دبستان به مدارسی در همین ناحیه هدایت و مشغول به تحصیل شوند.
یکی از والدین دانش‌آموزان این مدرسه به خبرنگار ایسنا گفته بود مدرسه مشکل چندانی نداشت که در حد تخلیه مدرسه در میانه سال تحصیلی باشد و این احتمال می‌رود که آموزش و پرورش اصفهان قصد فروش زمین گران‌قیمت این مدرسه را دارد.
این در حالی است که سخنگو و مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفته دانش‌آموزان به دو مدرسه دیگر منتقل شده‌اند و هنوز تصمیمی برای این مدرسه اتخاذ نشده است.
علیرضا مهدی تاکید دارد: این مدرسه همچنان در اموال و املاک آموزش و پرورش قرار دارد اما در صورت تخریب، باید دید آیا خیرین مدرسه‌ساز اقدامی در جهت ساخت مجدد آن می‌کنند یا خیر. همچنین اگر بنا بر نوسازی فیزیکی این بنا باشد تصمیم بر عهده "اداره کل نوسازی مدارس استان" است.
پیشتر معاون فنی اداره کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان اصفهان در جلسه مجمع عمومی این دبستان اظهار کرده بود: ساختمان دبستان پیروزی قدمت بالایی دارد و ساختمان آن دارای دیوارهای باربر است که سبک کهنه‌ای در صنعت ساختمان محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: در این ساختمان تمهیداتی برای مقابله و مقاومت در برابر زلزله اندیشیده نشده است و سازه تنها می‌تواند وزن ساختمان را تحمل کند. با این حال تا زمانی که این ساختمان قابل استفاده بود دستور تخلیه نمی‌دادیم و اگر ظرفیت پذیرش چنین جمعیتی حتی تا پایان سال تحصیلی جاری وجود داشت، قطعا از این ظرفیت استفاده می‌کردیم.
نماینده هیئت امنای دبستان پیروزی نیز در این جلسه گفته بود: از مهرماه سال جاری که گزارش رویت ترک‌هایی به دیواره ساختمان به اداره کل نوسازی مدارس گزارش شد، طی جلسات متعددی به دنبال قطعیت این مسئله و مشورت با متخصصان، کارشناسان و مسئولان این امر بودیم.
نماینده هیئت امنای دبستان دخترانه پیروزی اصفهان گفت: نقل مکان دبستان پیروزی به معنای حذف کُد این مدرسه در اداره آموزش و پرورش و فروش زمین آن به غیر نیست، این مدرسه پس از تخریب با بنایی نو و مجهز به امکانات روز یک مدرسه، توسط خیّران مدرسه‌ساز در همین مکان ساخته خواهد شد اما موقتا برای انتخاب مکان مناسب جهت انتقال دانش‌آموزان و کادر مدرسه، جلسات متعددی برگزار و مدارس مختلفی در نظر گرفته شده‌اند.
وی درخصوص تصمیم برای باقی سال تحصیلی جاری گفته بود: پیشنهادی برای تشکیل کلاس‌های درسی دانش‌آموزان این مدرسه در گوشه حیاط تا پایان سال تحصیلی 97-98 بیان شده بود که به دلیل وقوع خطرات احتمالی، ازسوی اداره کل نوسازی مدارس با این تصمیم مخالفت شد و در نهایت، ضمن توجه به نگرانی‌ها و دغدغه‌های والدین دو مدرسه ندای اسلام و معراج در صدر انتخاب قرار گرفتند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/89520/دبستان-پیروزی-اصفهان-فروخته-نشده
بستن   چاپ