پیام سپاهان
فرماندار کاشان خبر داد؛
بهره‌برداری از 8 طرح عمرانی در بخش برزک کاشان در دهه مبارک فجر
شنبه 13 بهمن 1397 - 22:33:31
پیام سپاهان - کاشان - فرماندار کاشان از بهره برداری هشت طرح عمرانی در بخش برزک کاشان در دومین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر ، علی اکبر مرتضایی پیش از ظهر شنبه در حاشیه بهره برداری از پروژه های بخش برزک کاشان ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر اظهار داشت: در دومین روز از یوم الله دهه فجر هشت طرح عمرانی در بخش برزک کاشان در حوزه مختلف به بهره برداری رسید که نخستین مورد طرح جمع آوری و انتقال پسماند بخش برزک با اعتبار 500 میلیون ریال بود که در این طرح سه روز زباله با حجم 15 مترمکعب بارگیری می شود .
وی هدف از اجرای این طرح را مدیریت زباله و پسماند شهری عنوان کرد و افزود: این طرح نخستین بار در شهرستان کاشان با هدف ساماندهی تجمیع و تدفین غیراصولی پسماند بخش برزک اجرایی شد. .
فرماندار کاشان از بهره برداری طرح آبیاری تجمیعی ییلاقی روستای ویدوجا به عنوان دومین طرح خبر داد و ابراز داشت: این طرح در 159 هکتار با هفت میلیارد ریال اعتبار کمک بلاعوض دولتی و یک میلیارد و 200 میلیون ریال آورده کشاورزان به بهره برداری رسید و با اجرای این طرح 600 مترمکعب آب هدر رفت احصاء شد .
وی با بیان اینکه در دو سال گذشته با اجرای طرح های آبیاری تجمیعی 22 میلیارد تومان اعتبار بلاعوض از دولت گرفتیم، گفت: بیشترین اعتبار بلاعوض دولتی در بخش برزک کاشان هزینه شده که گام مهمی در جهت مقابله با مهار خشکسالی و آب روستایی برداشته شده است .
مرتضایی ضمن اشاره به سومین طرح به بهره برداری رسیده افزود: طرح سومی که افتتاح شد پارک کودک روستای ازوار بوده که در یک هزار و 200 مترمربع زمین و اعتبار 110 میلیون تومان طی هشت ماه ساخته شد و این مجموعه شامل وسایل بازی کودک، فضای سبز و سرویس بهداشتی است .
وی از کلنگ زنی طرح آبیاری تجمیعی مزرعه دشت بالا روستای ازوار خبر داد و اظهار داشت: این طرح در 42 هکتار و با اعتبار 220 میلیون تومان بودجه دولتی و 50 میلیون تومان آورده کشاورزان ساخته و به بهره برداری رسید .
فرماندار کاشان با بیان اینکه پنجمین طرح افتتاح دهیاری و دهسرای روستای آرنجن است، گفت: این طرح با 400 متر زیربنا و حدود 100 میلیون تومان اعتبار در هفت ماه ساخته شد و طرح ششم نیز کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرای فاز دوی مجتمع طرح آبیاری تجمیعی آزران و ورکان بود .
وی ضمن اشاره به مزایای اجرای این طرح است، گفت: طرح آبیاری تجمیعی روستاهای آذران و ورکان باعث تامین آب شرب سالم و پایدار برای 400 نفر شده و همچنین در همین راستا ساخت مخزن 300 مترمکعبی روستاهای آرنجن پنداس تجره با اعتبار پنج هزار میلیون ریال از اعتبارات صندوق توسعه ملی و استانی در دستور کار قرار گرفت .
مرتضایی ابراز داشت: افتتاح ساختمان دهیاری روستای تجره در 300 متر زیربنا و اعتبار 160میلیون تومان هفتمین طرح مدنظر بود که در طول هفت ماه ساخته شد و پروژه هشتم نیز شامل طرح آبیاری تجمیعی مزرعه دشت بالای ورکان است که با اعتبار حدود 230 میلیون تومان دولتی و حدود 40 میلیون تومان آورده کشاورزان در 30 هکتار به بهره برداری رسید.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/89554/بهره‌برداری-از--8-طرح-عمرانی-در-بخش-برزک-کاشان-در-دهه-مبارک-فجر
بستن   چاپ