پیام سپاهان
نقش اجتماعی بانوان در تیران و کرون باید تقویت شود
دوشنبه 15 بهمن 1397 - 00:49:07
پیام سپاهان - اصفهان- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون گفت: نقش اجتماعی و مدیریتی بانوان در این شهرستان در کنار مسئولیت خانواده باید تقویت شود.
به گزارش ایرنا، اقبال صالحی شامگاه روز یکشنبه در نشست نقش زنان از نگاه امام خمینی(ره) در جمع اعضای تشکل های مردم نهاد بانوان تیران افزود: مشارکت اجتماعی بانوان مغایریتی با ارزش های اسلامی و انقلابی ندارد و باید زمینه های مشارکت این قشر بیشتر فراهم شود.
وی با بیان اینکه تعداد سازمان های مردم نهاد بانوان در تیران و کرون محدود است، خاطرنشان کرد: افراد با سلایق مختلف نسبت به ثبت این تشکل های مدنی اقدام و محیط فعالیت را بیش از پیش فراهم سازند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون ادامه داد:بر اساس توصیه های امام خمینی(ره) و آموزه های دینی تحصیل و فعالیت اجتماعی زنان در جامعه توام با حفظ عفت عمومی برای پیشرفت جامعه نیاز است.
وی با بیان اینکه نقش زنان در حیات خانواده و اجتماعی نقش موثری دارد، تصریح کرد: حضور اجتماعی و تاثیر روحی آن ها در مدیریت زندگی و جامعه به پیشبرد اهداف نظام کمک می کند.
وی سیاه نمایی علیه بانوان را به ضرر جامعه خواند و یادآورشد: نباید با سیاه نمایی ها و بزرگ نمایی برخی از مشکلات مانع از فعالیت اجتماعی این قشر بشویم که حذف این گروه جامعه را با چالش های اجتماعی روبرو می کند.
صالحی با اشاره به استعدادهای فعال در حوزه بانوان گفت: باید این استعدادها برای پیشرفت کشور استفاده شود و موانع پیش روی آن ها برای فعالیت های اجتماعی وحضور در برنامه مختلف برداشته شود.
48 درصد از جمعیت بیش از 72 هزار نفره شهرستان تیران و کرون را بانوان تشکیل می دهند که بر اساس آمار موجود 1.2 درصد آن ها ورزش می کنند.
7131/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/89632/نقش-اجتماعی-بانوان-در-تیران-و-کرون-باید-تقویت-شود
بستن   چاپ