پیام سپاهان
سرپرست میراث فرهنگی کاشان:
تقویم گردشگری کاشان تدوین می شود
دوشنبه 15 بهمن 1397 - 12:50:24 AM
مهر
پیام سپاهان - کاشان - سرپرست میراث فرهنگی کاشان از تدوین تقویم گردشگری کاشان خبر داد.
 مهران سرمدیان  در حاشیه افتتاح اقامتگاه سنتی ملک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کاشان در نمایشگاه گردشگری و صنایع گردشگری که از 23 تا 26 بهمن در تهران برگزار می شود، حضور متفاوتی دارد.
وی از آماده سازی تقویم گردشگری کاشان خبر داد و افزود: در حال بررسی آسیب های گردشگری کاشان هستیم تا در سال 98 با رفع این موارد شاهد رونق گردشگری در شهرستان باشیم و ضریب ماندگاری را از 1.5 روز به سه الی چهار روز برسانیم.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان با بیان اینکه 75 موسسه گردشگری در کاشان وجود دارد، ابراز داشت: هفت هتل یک تا چهار ستاره و چهار هتل آپارتمان، چهار سفره خانه سنتی، یک کافه تریا سنتی، 16 دفتر خدمات مسافری، چهار مهمان پذیر، چهار مجتمع مهمان پذیر و 10 اقامتگاه بوم گردی در کاشان وجود دارد.
وی گفت: چهار مجتمع بین راهی و دو آموزشگاه گردشگری در کاشان وجود دارد و افرادی در این مجموعه فعالیت دارند تحت آموزش قرار می گیرند که باید واحدهای آموزشی تقویت شوند.
سرمدیان از بهره برداری 17 واحد اقامتی تا نیمه اول سال 98 در کاشان خبر داد و افزود: بیش از هزار و 800 تخت اقامتی ضریب اشغال شهرستان کاشان است و یک خانه مسافر با ظرفیت 120 خانه و پنج هزار و 100 نفر در شب در این شهرستان مجوز گرفته است.
وی ضمن اشاره به راه اندازی ربات گردشگری کاشان ابراز داشت: اقامتگاه سنتی شاسوسا در کاشان نیز در این هفته توسط رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری می رسد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/89660/تقویم-گردشگری-کاشان-تدوین-می-شود
بستن   چاپ