پیام سپاهان
تبدیل مراکز آموزشی به تولید خلاقیت ضروری است
سه شنبه 16 بهمن 1397 - 10:16:51 AM
ایرنا
پیام سپاهان- محسن طاهری  افزود: باید از این طریق افکار کنکور زده و صرف رسیدن و راهیابی به دانشگاه در مدارس تغییر داده و اصلاح شود.
وی با تاکید بر تولید افکار کارآفرین در مدارس اظهارداشت : در مدارس نباید تنها به تولید انبوه دانش آموختگان پرداخت بلکه باید اندیشه و افکار کارآفرین تولید کرد.
مدیر گروه آینده پژوهی دانشگاه اصفهان با تاکید بر تربیت خلاقیت مدار در مدارس تصریح کرد: باید روحیه های شاد و به دور از سیاه نمایی در بین دانش آموزان ایجاد و تقویت شود زیرا شادی بخشی و توسعه کلاس های برخوردار از امکانات و شیوه های نوین است.
وی بر انتقال کلاس به فضاهای متنوع و استفاده از تمامی فضاهای موجود برای هم افزایی در تعلیم و تربیت تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد که مراکز آموزشی به جایگاه ایجاد انگیزه و انگیزش بخشی به فراگیران تبدیل شود.
طاهری یادآور شد: در گذشته به خاطر اینکه نهاد آموزشی با توجه به جامعه صنعتی و نیاز به نیروی کار با هدف تربیت نیروی ماهر و نیمه ماهر برای کمک به جامعه و صنعت، سیاست گذاری می کرد، با هر مدرکی امکان کسب شغل فراهم بود.
وی تصریح کرد: این در حالیست که بسیاری از شغل هایی که اکنون در جامعه وجود دارد در دوران تحصیلات ابتدایی ما وجود نداشته است.
مدیر گروه آینده پژوهی دانشگاه اصفهان افزود: در حالی که هیچ فردی سرنخی از اتفاقات 10 سال بعد ندارد ولی کماکان سیستم های آموزشی کشور اصرار به تربیت نسل آینده دارند.
وی خاطرنشان کرد: در سیستم آموزشی جدید باید تفکر انتقادی ایجاد و روش های درست تحقیق کردن به دانش آموزان آموزش داده شود.
طاهری با تاکید بر ایجاد توانایی کارکردن تیمی در بین دانش آموزان گفت: دانش آموزان باید بتوانند ارتباط موثر با دیگران ایجاد کنند و اگر این چهار زیربنا در فرزندانمان ایجاد شود دیگر دغدغه شغلی برای آنها وجود نخواهد داشت.
وی تصریح کرد: نگاه منفعلانه به آینده تنها ناشی از نداشتن آگاهی از آینده نیست، زیرا بسیاری که می دانند آینده متفاوت خواهد بود، اما نه می خواهند و نه می توانند که در آن سهمی داشته باشند. طاهری، آینده پژوهی را شناخت درست از آینده، دانش طراحی آینده و هم دانش اقدام دانست و بر توجه به این مهم در مراکز آموزشی و درمجموع سیستم آموزشی کشور تاکید کرد.
در استان اصفهان افزون بر 850 هزار دانش آموز تحصیل می کنند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/89788/تبدیل-مراکز-آموزشی-به-تولید-خلاقیت-ضروری-است
بستن   چاپ