پیام سپاهان
کاشان همراه با افزایش دما و کاهش رطوبت
سه شنبه 16 بهمن 1397 - 10:25:27 AM
ایسنا
پیام سپاهان- عباس ارغوانی اظهار کرد: دمای هوای دشت کاشان از 12 درجه سانتی گراد با پنج درجه افزایش و رطوبت هوا نیز از 80 درصد به 70 درصد کاهش می‌یابد و سرعت وزش باد 18 متر بر ثانیه پیش‌بینی می‌شود. بنا بر تحلیل نقشه‌های هواشناسی جوی ناپایدار برای دشت کاشان طی روزهای آینده پیش‌بینی می‌شود، پنجشنبه آسمان صاف بوده و روزهای جمعه و شنبه قسمتی ابری و در بعد از ظهر تمام ابری و بارش پراکنده خواهد بود.

وی افزود: کشاورزان مناطق دشت با توجه به پیش‌بینی بارندگی و کاهش دما در طول هفته جاری، مبارزه با علف‌های هرز غلات را به زمان مناسب‌تری موکول کنند.

رییس اداره هواشناسی کاشان، تصریح کرد: با توجه به کاهش محسوس دما کشاورزان برای انجام عملیات یخ آب زمستانه اقدام کنند و نسبت به بازبینی و تخلیه آب باقیمانده در پمپ و لوله‌های سیستم آبیاری تحت فشار به منظور جلوگیری از یخ‌زدگی و ترکیدگی لوله‌ها  توجه داشته باشند.

ارغوانی افزود: با توجه به ادامه روند کاشت بادام کوهی در هفته جاری و پیش‌بینی بارندگی در ارتفاعات جنوب و جنوب غربی دشت کاشان، توصیه می‏شود این برنامه در کل ایام هفته، ادامه پیدا کند.

وی گفت: با توجه به پدیده باد شدید و نسبتاً شدید در طول هفته، طبیعت‏گردها و علاقه‌مندان به طبیعت در عرصه‏های مرتعی و جنگلی شهرستان کاشان، در زمان حضور در مراتع، از روشن کردن آتش خودداری کنند.

رییس اداره هواشناسی کاشان، افزود: با توجه به کاهش دمای شبانه و فصل زمستان و اتمام چرا و کاهش علوفه مراتع توصیه می‌شود، مرتع‌داران مدت وابستگی به مراتع و چرای خود را کاهش داده و نسبت به علوفه دهی و تغذیه دستی مراتع اقدام کنند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/89792/کاشان-همراه-با-افزایش-دما-و-کاهش-رطوبت
بستن   چاپ