پیام سپاهان
کمبود 13 هزار نفری آموزش و پرورش استان اصفهان
سه شنبه 16 بهمن 1397 - 19:40:26
پیام سپاهان - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: 34 هزار و 540 نفر نیرو در آموزش و پرورش استان اصفهان نیاز است اما تنها 28 هزار نفر نیرو وجود دارد.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، محمد میرپور صبح امروز (سه شنبه) در جمع اهالی رسانه اظهار کرد: در خصوص نیروی انسانی استان اصفهان، با توجه به این که این استان یکی از چهار استانی است که با کمبود نیرو مواجه است، ٣4 هزار و 54٠ نفر نیروی مورد نیاز است اما نیروی موجود ٢٨ هزار نفر است. هزار و ٨٠٠ نفر مرخصی و بیش از ٢ هزار نفر در آستانه بازنشستگی هستند. کمبود نیروی انسانی ١٣ هزار نفر است.
وی ادامه داد: خرید خدمات در نظام آموزشی به استناد ماده 4١ مصوبه ١٣٩٣ و دستور سال ١٣٩6 رییس جمهور انجام شده است. در این قانون می‌توانیم از موسسات غیر دولتی استفاده کنیم. سه سال است در قانون بودجه آمده و موسسات غیر دولتی در قالب قرارداد به عنوان خدمات دهنده با آموزش پرورش همکاری می‌کند و هیچ رابطه استخدامی با این نیروها وجود ندارد.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: اعتبارات آموزش و پرورش از سال ١٣٨٨ تا کنون ملی و تامین اعتبار با وزارت خانه است. اعتبار در اختیار قرار گرفته از وزارت‌خانه برای اصفهان تا هفته گذشته تنها ٣٧ درصد بود و از هفته گذشته ٢٠ درصد دیگر اعتبار دریافت شده است. هر موسسه غیر دولتی که به آموزش و پرورش درخواست دهد در صورتی که نیاز باشد، قراردادی با وی بسته می‌شود. زیر 6٠ درصد هزینه‌های خرید خبر پرداخت شده است.
میرپور تصریح کرد: در خصوص مدارس فرسوده، دستگاه همکاری در کنار آموزش و پرورش، به نام سازمان نوسازی و تجهیز مدارس وجود دارد که کارهای عمرانی آموزش و پرورش را انجام می‌دهد.
وی گفت: بر اساس اطلاعات سازمان نوسازی مدارس، ٣٢ درصد مدارس مستحکم، 4٠ درصد نیاز به استحکام و ٢٨ درصد تخریبی هستند. دست تک تک خیرین مدرسه ساز را می بوسم. اصفهان یکی از استان‌هایی است که بهترین کیفیت را در جذب خیرین دارد. اگر خیرین به کمک آموزش و پرورش نیایند، آموزش و پرورش با مشکل رو به رو می‌شود.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/89846/کمبود-13-هزار-نفری-آموزش-و-پرورش-استان-اصفهان
بستن   چاپ