پیام سپاهان
نورنبرگ، قیام یک تئاتر علیه "تعصب"
چهارشنبه 17 بهمن 1397 - 10:42:43 AM
ایسنا
پیام سپاهان- کارگردان این تئاتر اظهار کرد: نمایشنامه "بیداری در نورنبرگ" توسط میلاد اکبر نژاد، نویسنده جوان کشور نوشته‌شده و من با بازنویسی این نمایشنامه و واردکردنش به فضای دادگاهی در سال 2019، آن را برای اجرا در اصفهان آماده کرده‌ام. 

کوروش شمس با اشاره به موضوع تئاتر "بیداری در نورنبرگ 2019" گفت: در این تئاتر برخوردی بین دو دیدگاه شکل می‌گیرد؛ دیدگاه آدم‌هایی که نگاه نئونازیسم‌های افراطی آلمان را دارند و عقیده فرقه‌ای از یهودیان، که باور دارند پسر و دختری از یهود باهم ازدواج می‌کنند و پسری به دنیا می‌آورند که او همه کارهای لازم را برای ظهور موعود انجام می‌دهد. 

وی خاطرنشان کرد: "بیداری در نورنبرگ 2019" در پی نفی تعصب و در تقابل با فرقه های افراطی ادیان مختلف است و بیان این نکته که هیچ نگاه متعصبانه و یک‌جانبه گرایانه‌ای راه به مقصد نمی‌برد. با دیدن این تئاتر که بازیگرانی چون مهدی غلامی، فاطمه صابری، حسین عالی پور، راحله منوچهری نسب، بهنام هادی منش و احسان اصغرزاده در آن ایفای نقش می‌کنند متوجه خواهیم شد که در میانه تقابل انسان‌ها آنچه تباه می‌شود، عشق است‌.

 تئاتر "بیداری در نورنبرگ 2019" از 17 تا 26 بهمن‌ماه هر شب رأس ساعت 18:30 در تماشاخانه اصفهان مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان اجرا می‌شود. مهدی غلامی، تهیه‌کننده، دستیار کارگردان و طراح پوستر، فائزه کاظمی، طراح لباس و رضا صادقی، محبوبه اسمعیلی و عطیه جویره نیز از دیگر عوامل اجرایی این تئاتر هستند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/89922/نورنبرگ،-قیام-یک-تئاتر-علیه-"تعصب"
بستن   چاپ