پیام سپاهان
کشف، دورسازی بمب و جلو گیری از انفجار درشهر در نجف آباد
دوشنبه 27 شهریور 1396 - 4:33:50 AM
ایرنا
سپاهان نیوز - بسته انفجاری کار گذاشته شده در یک خودروی سواری در شهر نجف آباد با هشیاری مردم و از خود گذشتگی نیروهای انتظامی،نظامی و امنیتی قبل حادثه آفرینی کشف و پس از انتقال به منطقه خالی از سکنه منفجر شد.
این خودروی حامل بسته انفجاری، یکشنبه شب در خیابان شیخ بهایی جنوبی و در نزدیکی مسجد امیرالمومنین شهر نجف آباد پارک شده بود که مورد شناسایی قرار گرفت.
نیروهای امداد و نجات،و ماموران انتظامی و امنیتی بلافاصله در محل حاضر شده و ضمن مسدود کردن مسیرهای منتهی به این منطقه، تدابیر ویژه ای در این خصوص اتخاذ کردند.
در اولین اظهار نظر پیرامون این حادثه ،فرمانده لشکر زرهی 8 نجف اشرف گفت: حوالی ساعت 22 و 30 دقیقه یکشنبه شب در پی گزارشهای مردمی مبنی مشکوک بودن یک خودروی هبوندا، پلیس 110 در محل حاضر شده و در بررسی اولیه متوجه می‌شوندکه بسته مشکوکی زیر این ماشین قرار گرفته است.
سردار سیف‌الله رشیدزاده افزود: همه علائم نشان می داد که یک بسته انفجاری درخودروی مذکور کار گذاشته شده به همین جهت در تماس با لشکر، درخواست شد ونیروهای چک و خنثی در محل حاضر شدند.
فرمانده لشکر زرهی 8 نجف اشرف تصریح کرد: نیروی انتظامی منطقه را محصور کرد و ماموران چک و خنثی در مراحل کاری مختلف با استفاده از امکانات فضای امن را ایجاد کردند تا بسته را از محل دور کنند.
وی در گفتگو با کانال سپاه قدس بیان کرد: این بسته در واقع در آن لحظه، امکان ریسک را به ما نمی‌داد، بنابراین نیرهای ما بسرعت تلاش کردند که بسته مشکوک را از منطقه خارج کنند.
سردار رشیدزاده افزود: این بسته چراغ چشمک‌زن، سیم برق و شکل خاصی داشت که احتمال هرگونه خطر را می‌داد بنابراین فرصت باز کردن آن نبود و با امکانات آن را از منطقه خارج کرده و در بیرون شهر منفجر کردند.وی به جزئیات بیشتری اشاره نکرد.
در همین حال برخی منابع غیر رسمی قدرت تخریب این بسته انفجاری را زیاد دانسته و می گویند اگر در محلی که کار گذاشته شده منفجر می شد خسارت سنگینی برجای می گذاشت .
طبق گزارش های رسیده با تلاش و خود گذشتگی ماموران حاضر در صحنه، این بسته انفجاری از محل کارگذاری شده جدا و بسرعت بوسیله خوروی تویوتا به خارج از شهر منتقل و منفجر شد، بگونه ای که صدای انفجار آن در شهر نجف آباد شنیده شد.
مردم تاساعتی پس از انتقال بسته انفجاری در خیابان و محل کشف آن مشاهده می شدند اما هم اکنون وضعیت شهر کاملا عادی و تحت کنترل است.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/9002/کشف،-دورسازی-بمب-و-جلو-گیری-از-انفجار-درشهر-در-نجف-آباد
بستن   چاپ