پیام سپاهان
بی توجهی به استعدادهای داخلی موجب خروج مغزها می شود
پنجشنبه 18 بهمن 1397 - 22:12:13
پیام سپاهان - اصفهان- امام جمعه تیران و کرون گفت: بی توجهی به استعدادها و موفقیت های جوانان در داخل موجب خروج مغزها و از بین رفتن سرمایه های انسانی می شود.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از 120 برگزیده علمی، فرهنگی و هنری و برترین های کنکور سراسری تیران و کرون افزود: موفقیت های جوانان و نوجوانان باید مورد تجلیل و تکریم مسئولان قرار گیرد و انگیزه های آن ها تقویت شود.
وی اظهارداشت : بی توجهی به ظرفیت های داخلی و نبود زمینه های تقویت انگیزه موجب فرار مغزها و خروج آن ها از کشور شده که این موضوع نیروی انسانی کشور را دچار مشکل کرده و در بلند مدت کشور دچار مشکل و چالش کمبود نیروی متخصص می شود.
امام جمعه تیران و کرون با اشاره به اینکه باید توانایی های داخلی مورد تکریم و تجلیل قرار داد، تصریح کرد: ظرفیت های علمی زیادی در کشور وجود دارد که آموزش و پرورش و وزارت علوم باید برای رشد این ظرفیت ها همسو با پیشرفت علم و تکنولوژی برنامه ریزی کند و جامعه این پتانسیل را بپذیرد و مورد استفاده قرار دهد.
وی ادامه داد: رشد و جهش علمی در چهار دهه گذشته به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران در کشور اتفاق افتاده که همسو با کشورهای دنیا پیش رفته است و توسعه بیشتر آن نیازمند برنامه ریزی و دقت توجه بیشتر مسئولان در بهره گیری از توان داخلی کشور است.
رشیدیان با اشاره به افزایش شمار پذیرفته شدگان دانش آموزان تیران و کرون در کنکور سراسری خاطر نشان کرد: این روند روبه رشد در زمینه های کارآفرینی نیز وجود دارد اما نیازمند حمایت مسئولان و خیرین می باشد.
در این مراسم از 120 دانش آموز برگزیده جشنواره های علمی، فرهنگی، هنری و پذیرفته شدگان کنکورسراسری در دانشگاه های دولتی تجلیل شد.
تیران و کرون با بیش از 72 هزار نفر جمعیت دارای 12 هزار دانش آموز است.
7131/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/90078/بی-توجهی-به-استعدادهای-داخلی-موجب-خروج-مغزها-می-شود
بستن   چاپ