پیام سپاهان
محققان اصفهانی موفق به تولید 5 نوع بذر هیربید گلخانه‌ای شدند
يکشنبه 21 بهمن 1397 - 19:51:07
پیام سپاهان - رییس هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان گفت: یک شرکت دانش بنیان اصفهانی امسال موفق به تولید پنج بذرهیبرید گلخانه‌ای شد.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، مریم گل آبادی امروز (یکشنبه) درحاشیه بازدید معاون علمی و فناوری رییس جمهور از شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان (خوراسگان) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از یک دهه تحقیقات در این دانشگاه و در قالب یک شرکت دانش بنیان امسال موفق به تولید پنج بذر هیبرید گلخانه‌ای شامل دو نوع خیار گلخانه ای به نام های "سها" و "سما" و سه نوع گوجه فرنگی به نام های "هانا"، "هیوا" و "هما" و دو نوع فلفل گلخانه ای به نام های "مارال" و "مایا" شدیم که به بازار عرضه شده است.
وی ادامه داد: همچنین موفق شدیم در سال جاری بیش از 10 میلیون بذر خیار را به بازار وارد کنیم و با توجه به قیمت و فروش متفاوت بذرها که دقیق نمی‌توان مبلغ فروش را برآورد کرد، دسته کم حدود یک میلیارد تومان سودآوری داشته ایم.
گل آبادی گفت: بذرهای جدید مانند بذر خیار، فلفل دلمه‌ای و گوجه آماده تولید انبوه در سال آینده هستند.
رییس هیئت مدیره شرکت دانش بنیان نگین بذر دانش تصریح کرد: مهمترین ویژگی این بذرها این است که علاوه بر لحاظ عملکردی خیلی خوب می‌توانند با ارقام خارجی رقابت کنند و سازگاری خوبی با شرایط آب و هوایی ایران دارند. علاوه بر این مقاومت های بالایی در برابر بیماری‌های مهم دارند.
وی اظهار کرد: در حال حاضر بر روی 10 محصول مختلف مشغول به کار هستیم که در سال آینده محصولات خربزه، گوجه فرنگی و هندوانه فضای باز وارد بازار فروش می‌شود.
گل آقایی با بیان اینکه این شرکت در سال 92 تاسیس و در سال بعد به عنوان شرکت دانش بنیان مطرح شد، خاطرنشان کرد: این شرکت اکنون از حالت نو پا در آمده و به حالت شرکت دانش بنیان رسیده و با حدود 20 نفر پرسنل مشغول به فعالیت است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/90233/محققان-اصفهانی-موفق-به-تولید-5-نوع-بذر-هیربید-گلخانه‌ای-شدند
بستن   چاپ