پیام سپاهان
انقلاب اسلامی مرهون خون شهدا و رهنمودهای امام خمینی(ره) است
دوشنبه 22 بهمن 1397 - 02:58:11
پیام سپاهان - اصفهان- نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی گفت : انقلاب اسلامی معجزه ای بود که مرهون خون شهدا و رهنمود های امام خمینی (ره) است.
به گزارش ایرنا، اکبر ترکی روز یکشنبه در آیین یادبود شهید انقلابی فریدن کوروش یوسفی دارانی افزود : شهدا حامی و یاور امام (ره) و رهبری بودند و اکنون ما باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم.
وی بر ضرورت ادامه راه شهدا تاکید کرد.
امام جمعه داران در این آیین، اظهارداشت : انقلاب اسلامی در هیچ زمانی مانند اکنون در اوج اقتدار و عزت نبوده است.
حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی با بیان اینکه انقلاب با فداکاری و شهادت فرزندان ملت به ثمر نشسته است، افزود: با ظهور انقلاب دوران خفت و خفقان به سر آمد و کشور در همه سال های پس از آن به چشم اندازهای روشن و دستاوردهای امید بخش رسید.
وی ادامه داد : این انقلاب به کوری چشم دشمنان و بدخواهان به طور یقین به دست صاحب اصلی خود خواهد رسید.
وی با بیان این که در زمان حاضر در بخش های مختلف شاهد برکات بیشمار انقلاب هستیم، تصریح کرد: پاسداشت یاد شهدا ضروری است و مسوولان باید به مردم که فرزندان خودشان را در راه سربلندی کشور به میدان های نبرد و مبارزه فرستادند اعتماد کنند و با مدیریت جهادی در رفع مشکلات آنها بکوشند.
شهید کوروش یوسفی دارانی بود، شهیدی که به اظهار برادرش بسیاری از عکس های امام خمینی(ره) نصب شده بر روی ماشین ها و اعلامیه ها در آن زمان توسط وی تکثیر و پخش می شد.
برادر این شهید انقلابی که به عنوان مهمان ویژه در این آیین حضور داشت، به مرور زندگینامه وی پرداخت و افزود: کوروش در سال 56 و 57 در دبیرستان آرین واقع درمیدان 25 شهریور در کلاس چهارم ریاضی مشغول تحصیل بود، در زمان تحصیل خیلی فعال با هوش و با ذکاوات بود در سال 57 که انقلاب به اوج می ‌رسید به فکر رفتن به کلاس نبود، مرتب در راهپیمائی ‌ها شرکت و فعالیت داشت بخصوص شبها در مساجد به فراگرفتن سخنرانی‌ ها و جمع ‌آوری اعلامیه و در ساعت سه یا چهار نیمه شب به اتفاق برادرش داریوش یوسفی که هما فر بود پشت دیوار پادگان نیروی هوایی اعلامیه‌ها را از دیوار به داخل پادگان می‌ریختند و کارهای دیگری که به نفع انقلاب بود انجام می ‌داد.
برادر شهید افزود: تا روز 17 شهریور که در میدان شهدا آن فجایا رژیم یعنی کشتار مبارزین صورت پذیرفت در آن روز کورش همراه برادر بزرگمان محمد به سوی زخمی ‌ها و مجروحین شتافته و عده‌ای را به بیمارستان هزار تختخواب سابق بردند و در بیمارستانها مشغول کمک پرستاری و رسیدگی به زخمی ‌ها و شبها نگهبانی اطراف بیمارستان به انتظامات محل می‌پرداختند اما روز 12 بهمن 57 که امام از بهشت زهرا به طرف بیمارستان با بالگردهلیکوپتر پرواز می‌کنند کوروش در آن زمان سرپرست انتظامات بود با فرود هلیکوپتر کورش موفق می‌شود دست امام را ببوسد هم دستی به شانه‌اش می ‌زند و می فرمایند "مرحبا به تو جوان"، این دیدار آنچنان کوورش را خوشحال کرده بود که سراز پا نمی ‌شناخت.
یوسفی ادامه داد: شب 21 سال57 پادگان نیروی هوای در محاصره لشگر گارد بود، کوروش همراه دیگر مبارزان تا صبح مشغول دفاع و مقابله بودند روز بعد در میدان بیمارستان همراه برادرش به خلع سلاح کلانتری 9 می‌پردازند و سپس به خیابان تهران نو روانه می ‌شوند و تا ساعت پنج بعد ازظهر در همان خیابان مشغول مبارزه می‌شوند و بعد به سمت کلانتری نارمک می‌روند. از ده سالگی در مساجد و مجالس دینی و مذهبی مشارکت می‌جست.
وی در خصوص نحوه شهادت برادرش افزود: جلوی کلانتری، یکی از رفقای کوروش هدف گلوله قرار می گیرد و به زمین می‌افتد بلا فاصله کوروش برای نجات او شتافته و مجروح را روی دست بلند می‌ کند که به بیمارستان برساند، چند قدم که او را بلند می ‌کند هدف اصابت گلوله بالگرد قرار می ‌گیرد چون گلوله از جلو سمت شانه راستش اصابت می‌کند و داخل ریه و شکم می‌ شود در دم کوروش نقش زمین می ‌شود و به شهادت می ‌رسد.
به گزارش ایرنا، شهید کوروش یوسفی دارانی فرزند غلامحسین متولد 1339 قزوین است، وی در 11 بهمن ماه سال 1357 به شهادت رسید. پدر او ارتشی بود و به همین دلیل در شهرهای مختلف به طور دوره ای زندگی می کردند. پدر و مادراین شهید که اهل داران فریدن بودند.
داران مرکز شهرستان فریدن است.
فریدن با جمعیت بیش از 49 هزار نفر در 140 کیلومتری غرب استان واقع است.
6026/9861

http://www.sepahannews.ir/fa/News/90290/انقلاب-اسلامی-مرهون-خون-شهدا-و-رهنمودهای-امام-خمینی(ره)-است
بستن   چاپ