پیام سپاهان
میزگرد' ضرورت تغییر حافظه محوری در نظام آموزشی' برگزار شد
چهارشنبه 24 بهمن 1397 - 18:38:17
پیام سپاهان - اصفهان- میزگرد 'چالش های حافظه محوری در نظام آموزشی ایران با تاکید بر تغییر حرکت به سمت مهارت محوری' روز چهارشنبه با حضور چند تَن از مسوولان، استادان دانشگاه و کارشناسان در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان اصفهان برگزار شد.
به گزارش ایرنا، حافظه محوری، از جمله آسیب های نظام تعلیم و تربیت است که موجب نادیده گرفته شدن خلاقیت ها و استعدادهای دانش آموزان شده است.
به گزارش ایرنا، در این میزگرد، رضا اسماعیلی استاد جامعه شناس و معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان، مسعود انصاری مهر استاد دانشگاه و مشاور مدیرکل آموزش و پرورش در کیفیت بخشی به آموزش، زهره متقی کارشناس و رییس اداره پژوهش آموزش و پرورش اصفهان، شهرام صانعی کارشناس و مشاور فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش و علیرضا مهدی کارشناس و مدیرکل روابط عمومی آموزش و پرورش اصفهان حضور داشتند.
این کارشناسان به اهمیت حرکت به سمت مهارت محوری و متوقف کردن آموزش های حافظه محور تاکید و تربیت نسلی کارآمد را در گرو پرورش خلاقیت ها و استعدادهای ذاتی آنها عنوان کردند.
آنان معتقدند: روش و محتوای کنونی آموزش با شیوه حافظه محوری در مقاطع مختلف تحصیلی، ضمن فاصله داشتن از استانداردهای آموزشی و علمی روز، به مهارت افزایی در دانش آموزان توجهی ندارد.
این کارشناسان مهمترین راهکار برای تغییر از حافظه محوری به سمت مهارت محوری را گفتمان سازی، قانون زدایی، بها دادن به عنصر تفکر و ایجاد زیرساخت های فرهنگی و نهادینه کردن در بین مردم جامعه عنوان کردند.
استان اصفهان بیش از 850 هزار دانش آموز دارد.
/6026/6994

http://www.sepahannews.ir/fa/News/90508/میزگرد'-ضرورت-تغییر-حافظه-محوری-در-نظام-آموزشی'-برگزار-شد
بستن   چاپ