پیام سپاهان
نایب رییس فدراسیون ورزش همگانی: اصل بنای ورزش، آموزش است
پنجشنبه 25 بهمن 1397 - 14:19:08
پیام سپاهان - سید غلامرضا کمانه با بیان اینکه ورزش هرم است، گفت: اصل بنای ورزش از آموزش است، زیرا آموزش در دامنه هرم قرار دارد. 
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، نایب رییس فدراسیون ورزش همگانی امروز (پنجشنبه) در اولین سمینار بین المللی توسعه ورزش همگانی در سالن کوثر اصفهان اظهار کرد: امیدوارم در این همایس مطالب مهمی بیان شود تا به عنوان مربی دانشی به شما اضافه شود.
وی با بیان اینکه اصل بنای ورزش آموزش است، افزود: ورزش هرم است و در دامنه این هرم آموزش قرار دارد. اهمیت این موضوع به این دلیل است که ورزش نکردن بهتر از بد ورزش کردن است.
نایب رییس فدراسیون ورزش همگانی ادامه داد: در سال جاری ٣٨ تالیف از بحث مدیریت ورزش تا تخصصی رشته ها ی ورزشی داشته ایم.
وی با بیان اینکه توسعه ورزش همگانی بسیار اهمیت دارد، افزود: سرانه ورزشی کشور ٠.٨ متر است که شامل هم فضاهای ورزشی وزارت ورزش و هم ادارات و دستگاه ها است که این عدد نمی تواند بیش از ٥٠ درصد مردم را تشویق به ورزش کند.
وی با بیان اینکه نیاز به همکاری بیشتر است، افزود: خوشبختانه در اکثر شهرها جاده سلامت ایجاد شده، همچنین هم افزایی اتفاق افتاده و نحوه همکاری آموزش و پرورش و شهرداری ها نیز مشخص شده است.
وی با اشاره به اهمیت اموزش عمومی و سازمان یافته، افزود: دستاورد فدراسیون در سال گذشته ١٠٤٠ دوره آموزشی بوده است، البته می دانیم که این عدد کم است، با توجه به اینکه ٢٣ هزار باشگاه در کشور داریم و عمده این باشگاه ها حداقل یک رشته همگانی دارند و نیاز است دوره های بیشتری برگزار شود.
کمانه با بیان اینکه در اصفهان جلسات خوبی برای موارد عنوان شده برگزار شده، گفت: اگر می خواهیم موفق شویم نه هییت و نه اداره کل به تنهایی نمی توانند پیش بروند.
وی با بیان اینکه لایه بعدی این هرم ورزش قهرمانی است، گفت: ورزش قهرمانی انگیزه است و رقابت ایجاد انگیزه می کند به همین دلیل بسیاری از رشته ها ورزشی تمرینی هم برای خودشان مسابقه طراحی کرده اند.
کمانه با بیان اینکه ورزش قهرمانی و همگانی آمیخته به هم است، افزود: بعد از قهرمانی ورزش حرفه ای اهمیت دارد و بعد از آن به تیم های ملی می رسیم که اگر می خواهیم موفق باشیم باید به پایه ها اهمیت داد.
کد خبرنگار:١٣٠٤١
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/90579/نایب-رییس-فدراسیون-ورزش-همگانی--اصل-بنای-ورزش،-آموزش-است
بستن   چاپ