پیام سپاهان
اصفهان با ژاپن درباره سرطان معده تحقیقات مشترک انجام می دهد
یکشنبه 28 بهمن 1397 - 11:16:52 AM
ایرنا
پیام سپاهان- معاون دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهارداشت : سال گذشته تفاهم نامه همکاری مشترک بین این دو دانشگاه منعقد شد که اجرای طرح پژوهشی درباره تشخیص زودرس، مطالعات همه گیر شناسی (اپیدمیولوژیک) و روش‌های درمانی و مراقبتی جدید درباره سرطان معده یکی از مفاد این قرارداد است.
محسن شهریاری با بیان اینکه سرطان معده یکی از بیماری های شایع در ژاپن بود، افزود: آنها توانستند با استفاده از روش های مختلف و جدید به الگویی برای تشخیص زودرس و درمان این بیماری دست پیدا کنند و در طرح تحقیقاتی مشترکی که با پژوهشگران دانشگاه کاگوشیما داریم درباره این روش ها و بومی سازی آنها در کشورمان، همکاری علمی و آموزشی خواهیم داشت.
سرطان معده یکی از سرطان شایع در کشورمان بویژه در میان مردان است.
وی با اشاره به اینکه کاگوشیما یکی از دانشگاه های معتبر ژاپن با رشته های مختلف پزشکی و غیر پزشکی است، تصریح کرد: از دیگر مفاد تفاهم نامه همکاری با این مرکز، برگزاری دوره های آموزشی و سمینارهای مشترک، تبادل استاد و دانشجو و استفاده از امکانات تخصصی آزمایشگاهی و منابع علمی است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: پارسال در پیوند با این تفاهم نامه، سمیناری با عنوان پرستاری در منزل با همکاری کاگوشیمای ژاپن در اصفهان برگزار شد.
شهریاری خاطرنشان کرد: سه سال گذشته جمعی از دانشجویان دانشگاه کاگوشیمای ژاپن به کشورمان و شهرهای مختلف از جمله اصفهان سفر کردند و ‌زمینه انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک علمی بین دو دانشگاه فراهم شد.
وی اضافه کرد: از 25 بهمن امسال نیز ‌11 دانشجو و 2 استاد دانشگاه از ژاپن با سفر به اصفهان از دانشگاه علوم پزشکی و بخش های مختلف آن بازدید کردند و امروز به تهران برمی گردند.
این استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: در راستای تداوم همکاری با دانشگاه های ژاپن، اسفند امسال سمینار مراقبت تسکینی با همکاری استادان ژاپنی در اصفهان برگزار می شود.
 کاگوشیما یک دانشگاه ملی در استان کاگوشیمای ژاپن است که گروه های پزشکی، شیلات، مهندسی، علوم، کشاورزی، آموزش، علوم انسانی و ادبیات دارد.
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دارای حدود 10 هزار دانشجو و 800 عضو هیات علمی است.
این دانشگاه با داشتن 11 دانشکده و 47 مرکز تحقیقاتی و پژوهشکده یکی از دانشگاه های علوم پزشکی برتر کشور است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/90851/اصفهان-با-ژاپن-درباره-سرطان-معده-تحقیقات-مشترک-انجام-می-دهد
بستن   چاپ