پیام سپاهان
دبیراجرایی نخستین نمایشگاه صنعت سینما:
برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور کارگردانان مطرح سینما در اصفهان
دوشنبه 29 بهمن 1397 - 18:54:51
پیام سپاهان - اصفهان - دبیر اجرایی نخستین نمایشگاه صنعت سینما گفت: کارگاه‌های آموزشی و نشست های تخصصی فیلم با حضور کارگردانان مطرح سینمای کشور از برنامه‌های جنبی نخستین نمایشگاه صنعت سینما در اصفهان است.

به گزارش خبرنگار مهر ، سعید امامی پیش از ظهردوشنبه در نشست خبری نخستین نمایشگاه صنعت سینما اظهار داشت: 80 درصد غرفه داران نمایشگاه صنعت سینما از مراکز خصوصی هستند و تنها حوزه هنری، خانه سینما و اداره کل ارشاد از بین مراکز دولتی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.
وی به تشریح برنامه‌های جنبی نخستین نمایشگاه صنعت سینما پرداخت و گفت: در روزهای یکم و دوم اسفندماه ساعت 16 به ترتیب کارگاه آموزشی «فیلم برداری» با حضور علیرضا زرین دست و کارگاه آموزشی«تهیه و تولید فیلم» با حضور مجید برزگر و پدرام صدرایی برگزار خواهد شد.
دبیر اجرایی نخستین نمایشگاه صنعت سینما بیان داشت: همچنین سلسله نشست های تخصصی درروزهای سی ام بهمن، یکم و دوم اسفند از ساعت 18الی20 برگزار می شود که به ترتیب نشست اول با حضور سعید ابراهیم فر و محمدحسین لطیفی با موضوع «سریال سازی برای شبکه نمایش خانگی»، نشست دوم با حضور کامبوزیا پرتوی و سیروس الوند با موضوع «مولفه های سینمای ملی» و نشست سوم با حضور بهروز افخمی با موضوع«سینمای صنعتی ایران» برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: هرروز بعد از ظهر آزمون های استعداد یابی در زمینه بازیگری از داوطلبان گرفته می شود، همچنین از کتاب زیباشناسی هالیوود در حاشیه این نمایشگاه رونمایی خواهد شد.
سینمای ایران را باید از ورشکستگی نجات داد
سعید محسن صفوی فر در ادامه این نشست با اشاره به اینکه اصفهان یک جهان شهراست، گفت: جهان شهر مجموعه شهری است که دارای ظرفیت های بومی و محلی است و این ظرفیتها باید قابلیت صنعتی شدن را داشته باشد.
وی افزود: آنچه که می‌تواند سینمای ورشکسته ایران را نجات دهد یک رویای جمعی است و این رویای جمعی را اگر دراصفهان بیدار کنیم می توانیم به سینمای ملی و ارزش افزوده برسیم، اصفهان این پتانسیل را دارد همانطور که میدان نقش جهان را به رویای جمعی تبدیل کرده است، سینما را نیز به رویای جمعی تبدیل کند.
عضو شورای سیاست گذاری نخستین نمایشگاه صنعت سینما ادامه داد: در اصفهان اگر به فیلم ساز اهمیت داده شود هنر او دیده شده و صدای اصفهان را به گوش همه خواهد رساند، بر این اساس در سال های آینده جشنواره در سطح ملی برگزار خواهد شد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/90987/برگزاری-کارگاه‌های-آموزشی-با-حضور-کارگردانان-مطرح-سینما-در-اصفهان
بستن   چاپ