پیام سپاهان
توسعه مشاغل اینترنتی در اصفهان، تهران و خراسان رضوی
سه شنبه 30 بهمن 1397 - 9:50:09 AM
ایسنا
پیام سپاهان- مجید کرباسچی در خصوص مشاغل اینترنتی، اظهار کرد: توسعه این مشاغل، بیش از حد بوده، اما به طور کامل نمی توان بر فضای مجازی فعال زیرزمینی و تلگرام نظارت کرد. البته پلیس فتا و اتحادیه کسب و کارهای الکترونیکی در بحث نظارت فعال هستند. 

وی با بیان اینکه بخش های رسمی و سایت های معتبر از اتحادیه مجوز می گیرند، افزود: می توان در قبال تحویل کالا بی کیفیت و مغایر با سفارش، شکایت لازم را از سایت های مجاز انجام داد. 

رییس اتحادیه فناوری اطلاعات اصفهان با اشاره به اینکه گذراندن دوره های آموزشی و حقوقی برای کسب مجوز هر کسب و کاری الزامی است، ادامه داد: نبود تخصص و مهارت لازم هر شغل در حیطه کاری یکی از مشکلات کسب و کارهای اینترنتی است، اما این تقارن مهارت و فروش کالا در اتحادیه مشاغل اینترنتی انجام نمی شود و هر نوع کالایی به فروش می رسد.

وی گفت: در صورت واگذاری کسب و کارهای الکترونیکی به اتحادیه های تخصصی، نظارت تخصصی تر و نتیجه بهتری ایجاد می شد. 

کرباسچی با تاکید بر اینکه مشتریان باید از سایت های معتبر خرید کنند، تاکید کرد: انتخاب اینترنتی کالای مد نظر مشتری به علت تماس غیرمستقیم و خرید اولین بار کالا گاه مغایر با خواسته اش است.  

وی با اشاره به اینکه توسعه مشاغل اینترنتی در سه شهر تهران، خراسان رضوی و اصفهان بیشتر است، ادامه داد: فعالان حوزه فناوری اطلاعات، اتاق بازرگانی، اصناف و دانشگاه ها اصفهان به مشاغل اینترنتی اهمیت می دهند و در نتیجه رونق این مشاغل در استان قابل توجه است.
 
رییس اتحادیه فناوری اطلاعات اصفهان با اشاره به اینکه مشاغل اینترنتی هیچ مرزی ندارد، افزود: مبدا شهر، سایت فروش و ارسال کالا می تواند متفاوت باشد، همچنین خرید از سایت هایی که نماد اعتماد ندارد، مشکل ساز خواهد شد.

وی تصریح کرد: سایت های مجاز فروش و ارائه خدمات به علت جدید بودن برای گرفتن پارامترهای اعتماد، قدرت و توسعه، نیاز به زمان بیشتری دارند.

 توسعه کسب و کارهای اینترنتی مستلزم افزایش خدمات پس از فروش، سهولت پیگیری شکایات، اطلاع رسانی در خصوص سایت های نامعتبر، آموزش برخورد شایسته با مشتری و افزایش کیفیت و اصالت کالاها و جلوگیری از فعالیت سایت های غیرمجاز است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/91024/توسعه-مشاغل-اینترنتی-در-اصفهان،-تهران-و-خراسان-رضوی
بستن   چاپ