پیام سپاهان
گسترش همکاری پژوهشی دانشگاه‌های ژاپن با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
سه شنبه 30 بهمن 1397 - 3:16:53 PM
ایسنا
پیام سپاهان- حمید میرمحمدصادقی اظهار کرد: در پی ابلاغیه ماموریت‌های وزارت بهداشت مبنی بر گسترش فعالیت‌های بین المللی با دانشگاه‌های جهان ماموریت همکاری‌های علمی پژوهشی با دانشگاه‌های آلمان و ژاپن بر عهده دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار داده شده است.

وی افزود: در همین راستا و بر مبنای این مسئولیت، از دو سال گذشته فعالیت های همکاری با دانشگاه های ژاپن آغاز و در سال گذشته در سفری به ژاپن، قرارداد همکاری علمی بین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با دانشگاه کاگوشیمای ژاپن به امضا رسید.

مدیر روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: بعد از این سفر طی دو مرحله محققان ژاپن به ایران سفر و از طرح های تحقیقاتی ایران بازدید کردند. این همکاری های بیشتر در حوزه پرستاری و پزشکی خانواده هستند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه کاگوشیمای ژاپن گفت: چند طرح پژوهشی در راستای تشخیص زودرس، مطالعات اپیدمیولوژیک و روش‌های درمانی و مراقبتی جدید در خصوص سرطان معده با این دانشگاه آغاز شده است.

مدیر روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: با وجود شیوع سرطان معده در ایران و ژاپن، طرح های تحقیقاتی بین دو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دانشگاه کاگوشیمای ژاپن تعریف شده است تا بتوانیم  آخرین روش‌های درمانی جدید و دستاوردهای علمی را در این حوزه ارائه کنیم.

میرمحمدصادقی گفت: به زودی تفاهم نامه همکاری علمی با یکی دیگر از دانشگاه های زاپن منعقد خواهد شد. علاوه بر اینکه در سفر اعضای هیئت علمی موسسه علمی فرهنگی "ساساکابا" به ایران در اسفندماه در خصوص گسترش ارتباطات علمی و گرندها پژوهی مذاکراتی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه جمعی از دانشجویان دانشگاه کاگوشیمای ژاپن به منظور آشنایی با تمدن، فرهنگ‌ها و مذاهب کشورهای مختلف به ایران سفر می کنند، خاطرنشان کرد: این دانشجویان امسال برای سومین بار با سفر به ایران و بازدید از شهرهای مختلف در اصفهان حضور یافتند و از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بازدید کردند.

میرمحمدصادقی خاطرنشان کرد: سال گذشته یک سمینار با عنوان پرستاری در منزل با همکاری دانشگاه کاگوشیمای ژاپن در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد و همچنین قرار است سمینار مراقبت تسکینی با همکاری اساتید دانشگاه های ژاپن در 14 و 15 اسفندماه سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/91032/گسترش-همکاری-پژوهشی-دانشگاه‌های-ژاپن-با-دانشگاه-علوم-پزشکی-اصفهان
بستن   چاپ