پیام سپاهان
توسعه خدمات اورژانس 115 نیازمند مشارکت خیرین است
چهارشنبه 1 اسفند 1397 - 12:30:46
پیام سپاهان - اصفهان- رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: با توجه به محدودیت اعتباری دولت برای توسعه خدمات اورژانس 115 به مشارکت خیرین برای این امر نیاز است.
به گزارش ایرنا، غفور راستین روز سه شنبه در بازدید از پایگاه های اورژانس 115 تیران کرون در دیدار با فرماندار این شهرستان افزود: اعتبارات دولتی برای احداث و توسعه مراکز فوریت های پزشکی محدود است و رفع چنین مانعی نیازمند همکاری خیرین و اعتبارات محلی است.
وی بیان کرد: خدمات اورژانس 115 اصفهان در سراسر استان در حال انجام است اما برای افزایش خدمات و تسهیل شرایط حضور تیم های امدادی نیاز به افزایش پایگاه می باشد.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با اشاره به افزایش ماموریت های این نهاد، خاطرنشان کرد: برای ارائه کیفیت در خدمات نوسازی ناوگان و تجهیزات انجام شده و فعالیت های تیم های امدادی با کیفیت و سرعت العمل بیشتری انجام می شود.
فرماندار تیران و کرون در این دیدار با اشاره به حجم 11 درصد ترددهای استان اصفهان در جاده های این شهرستان گفت: تصادفات بیشترین آمار حوادث را در این منطقه دارد که امدادرسانی به آن ها ضرورت دارد.
مجید حججی کمبود نیروی انسانی و پایگاه اورژانس 115 در شهرستان را از مشکلات حوزه بهداشت و درمان اعلام کرد و افزود: دو پایگاه اورژانس پاسخگو تعداد ماموریت ها و گستردگی شهرستان نیست و نیاز به افزایش یک پایگاه دیگر شهری است.
وی ادامه داد: باتوجه به موقعیت کوهستانی تیران و کرون و اهمیت افزایش عملکرد در رسیدگی به حوادث جاده ای نیاز به راه اندازی یک آشیانه و تیم امداد هوایی در این شهرستان است.
فوریت‌های پزشکی شهرستان تیران و کرون دارای 2 پایگاه شهری و جاده‌ای، یک اتاق فرمان و 14 نفر پرسنل است که در هنگام بروز حوادث درون و برون شهری به محل حادثه اعزام می شوند.
در صورت وقوع چند حادثه، اورژانس این منطقه به دلیل کمبود نیروی انسانی و امکانات از اورژانس شهرستان های مجاور کمک می گیرد.
این شهرستان دارای بیش از 45 کیلومتر طول جغرافیایی و در مسیر مواصلاتی بین شهرستان های غرب اصفهان و چند استان کشور قرار دارد و به همین دلیل 11 درصد از ترددهای استان اصفهان در جاده های این شهرستان انجام می شود.
تیران و کرون با بیش از 71 هزار نفر در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
اورژانس 115 استان اصفهان با بهره‌مندی از 134 پایگاه شامل 68 پایگاه شهری، 65 جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، 2 واحد اورژانس موتوری و یک پایگاه مستقر در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به صورت شبانه‌روزی می پردازد.
7131/6026/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/91052/توسعه-خدمات-اورژانس-115-نیازمند-مشارکت-خیرین-است
بستن   چاپ