پیام سپاهان
دخالت‌هایی که در فضای مجازی می‌شود به آموزش و پرورش ضربه می‌زند
چهارشنبه 1 اسفند 1397 - 12:46:01 PM
ایسنا
پیام سپاهان- علی‌اصغر مؤمنیان در شورای آموزش و پرورش در فرمانداری اردستان، اظهار کرد: تا سه سال آینده در شهرستان اردستان از لحاظ فضای آموزشی و معلم مشکل خاصی نداریم.

وی با اشاره به اینکه توزیع متوازن رشته‌ای در شهرستان مطلوب انجام شده است، گفت: تقسیم‌بندی دانش آموزان در دوره متوسطه به طور مساوی انجام شده است، ولی مشکلی که در مدارس شبانه‌روزی منطقه وجود دارد این است که از هر دوره تحصیلی دانش‌آموز در مدرسه وجود دارد که این‌گونه نباید باشد.

مدیر آموزش و پرورش اردستان گفت: یکی از مشکلاتی که در سطح مدارس برای آن فعالیتی نشده نیاز سنجی شغلی برای آینده شهرستان است. برای سال‌های آینده رشته‌هایی باید برنامه‌ریزی شود که در آینده برای اشتغال آن در منطقه مشکلی وجود نداشته باشد.

مؤمنیان رفع مشکلات و موانع مدارس اردستان را نیازمند همکاری اعضای شورای آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: کمبود رایانه، وسایل کارگاه در هنرستان‌ها، بهسازی فضاهای مدارس، مرمت، تعمیر و تجهیز عمرانی مدارس از جمله مشکلاتی است که باید برای آن برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در اردستان گفت: در پیشرفت تحصیلی به شکل کلاسی در سطح استان رتبه قابل قبولی را داریم، ولی در بحث انفرادی رتبه‌های شاخصی در استان نداریم که باید برای این بحث برنامه‌ریزی کنیم.

مدیر آموزش و پرورش اردستان یکی از سیاست‌های اصلی آموزش و پرورش را آموزش و پرورش دانش آموزان عنوان کرد و افزود: باید برای آن به صورت ستادی برنامه‌ریزی کنیم. اعضای شورای آموزش و پرورش در این هدف بسیار می‌توانند آموزش و پرورش را کمک کنند.

مؤمنیان گفت: یکی از موضوعاتی که آموزش و پرورش اردستان برای آن برنامه‌ریزی دارد موضوع فضای مجازی و آسیب‌های آن است. فضای مجازی را نمی‌توانیم محدود و قطع کنیم، مهم این است که مدیران و معلمان آموزش و پرورش برای فرهنگ‌سازی و روش صحیح دانش آموزان و خانواده‌ها از این فضا برنامه داشته باشند.

وی دغدغه مدیران شهرستان را موضوعات آموزش و پرورش و دانش آموزان عنوان کرد و گفت: متأسفانه فضای مجازی اردستان و کسانی که بیشتر در این فضا فعالیت می‌کنند به خود اجازه می‌دهند وارد یک موضوعات پیش پا افتاده و دخالت‌های نابجا در اداره آموزش و پرورش شوند. این موضوعات در جایگاه آموزش و پرورش جایی ندارد.

مدیر آموزش و پرورش اردستان با انتقاد از دخالت‌های بی‌موردی که در فضای مجازی در خصوص سیستم آموزش و پرورش می‌شود، گفت: اگر بخواهیم وارد بازی اینگونه افراد مغرض شویم سیستم آموزشی شهرستان دچار حاشیه می‌شود. دخالت‌های جزیی اینگونه افراد بیشتر به آموزش وپرورش ضربه می‌زند تا بخواهد کمک کند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/91152/دخالت‌هایی-که-در-فضای-مجازی-می‌شود-به-آموزش-و-پرورش-ضربه-می‌زند
بستن   چاپ