پیام سپاهان
ذخیره گندم استان اصفهان بیشتر از نیاز است
جمعه 3 اسفند 1397 - 16:55:25
پیام سپاهان - اصفهان - مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی اصفهان ( منطقه 10 کشور ) گفت: ذخیره گندم در سیلوهای استان در زمان حاضر، مطلوب و بیشتر از نیاز موجود است.
رضا نیک نداف روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان ذخیره گندم در استان اصفهان تا فصل برداشت آینده (خرداد 98) مطلوب و واردات و حمل گندم از استان های خوزستان، گلستان و فارس در حال انجام است.
وی با بیان اینکه اصفهان علاوه بر تولید، یکی از استان های وارد کننده گندم نیز هست ، گفت: این محصول از استان های گندم خیز نیز وارد اصفهان می شود و با گندم تولیدی داخل استان ترکیب می شود.
نیک نداف خاطرنشان کرد: اختلاط گندم اصفهان با گندم های سایر استان ها بر اساس استانداردهای تعریف شده و ضوابط موجود صورت می گیرد و آرد تولید شده در استان از کیفیت مطلوب و استاندارد خوبی برخوردارست.
وی درباره چگونگی توزیع آرد بین نانوایان نیز توضیح داد: نانوایان به 2 گروه یارانه ای و نیمه یارانه ای (آزاد) تقسیم شده اند که سهمیه هر یک از نانوایی های یارانه ای از چهار سال گذشته از طریق سامانه ای اعلام می شود و آنها بر اساس این سهم اقدام به خرید آرد می کنند.
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی اصفهان ( منطقه 10 کشور ) اضافه کرد: سهمیه هر یک از نانوایی های یارانه ای بر اساس بازدیدها و بازرسی های انجام شده توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه های مربوطه توسط کارگروه آرد، نان و گندم استان، تعیین شده است.
نیک نداف ادامه داد: برای نانوایی های نیمه یارانه ای( آزاد پز) نیز از ابتدای دی ماه امسال در سراسر کشور، سامانه " آرد سایر مصارف" توسط بانک سپه راه اندازی شد که این نانوایی ها در قالب آن اقدام به خرید آرد می کنند.
وی خاطرنشان کرد: میزان سهمیه آرد نانوایی های آزاد پز با هماهنگی اتحادیه های مربوطه و سازمان صنعت، معدن و تجارت و بر اساس میزان مصرف آنها توسط کارگروه آرد، نان و گندم استان تعیین شده است.
حدود 20 کارخانه آرد سازی و چهار هزار و 800 نانوایی یارانه ای و نیمه یارانه ای در استان اصفهان فعال است.
/ 6022 / 3011

http://www.sepahannews.ir/fa/News/91269/ذخیره-گندم-استان-اصفهان-بیشتر-از-نیاز-است
بستن   چاپ