پیام سپاهان
1500 بازی رایانه ای در کشور تولید می شود
جمعه 3 اسفند 1397 - 16:55:57
پیام سپاهان - کاشان - عضو هیات مدیره بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: سالانه نزدیک به یک هزار و 500 بازی رایانه ای در کشور تولید می شود که بیشتر آنها بازی های مبتنی بر گوشی های همراه است.
بهروز مینایی روز پنجشنبه در حاشیه همایش بین المللی بازی‌های رایانه‌ای کاشان در گفت و گو با ایرنا افزود: ایران می تواند با تولید بازی های بومی رایانه ای نه تنها کودکان و نوجوانان را سرگرم کند، بلکه مدیریت اوقات فراغت آنها را نیز جهت دهی کرده و بر عهده بگیرد که این موفقیت بسیار بزرگی برای کشور است.
وی بیان کرد: صنعت خلاق تولید بازی های رایانه ای می تواند یکی از دستاوردهای پژوهش های صنعتی، تولید ثروت و کارآفرینی در کشور همسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی باشد که خوشبختانه در این مسیر گام هایی با مشارکت دانشگاه ها برداشته شده و هم اکنون بیش از 2 هزار نفر در این بخش فعال هستند.
عضو هیات مدیره بنیاد ملی بازی های رایانه ای اضافه کرد: با توجه به سند 2020 که برای صنعت بازی های رایانه ای کشور تدوین شده، تا آن زمان باید بتوانیم گیمرها را به سوی بازی های داخلی سوق بدهیم که تا کنون نزدیک به 12 درصد آن محقق شده است.
به گفته وی، بازی باقلوا به عنوان ششمین بازی پر مخاطب در کشور است که افزون بر 20 میلیون دانلود و بیش از سه میلیون کاربر فعال دارد.
مینایی با اشاره به اینکه بازی طلای سیاه در آلمان و بازی شادو فایت در سیستم آی او اس شرکت اپل درآمد یورویی بسیار خوبی در پی داشته، گفت: بازی کوییز آف کینگ نیز تا کنون مورد استفاده 11 میلیون نفر کاربر قرار گرفته و توانسته رتبه دهم بازی های پر مخاطب را به خود اختصاص دهد.
وی افزود: بازی سازان ایرانی با وجود تحریم ها با راه اندازی شرکت در کشورهای خارجی توانستند با برخی شرکت های اماراتی و کانادایی همکاری داشته و با عنوان های دیگری بازی های خود را در بازارهای آمریکایی منتشر یا مطرح کنند و در بازارهای بین المللی نیز گام بردارند.
عضو هیات مدیره بنیاد ملی بازی های رایانه ای با اشاره به تاثیر برگزاری همایش های ملی و بین المللی در تولید بازی های رایانه ای جذاب و کیفی در کشور تشریح کرد: تولید بازی های رایانه ای در ایران از سال 87 آغاز شد و زمانی که بنیاد ملی بازی های رایانه ای کار خود را آغاز کرد، کمتر از 15 بازی در کشور تولید می شد.
وی تربیت نیروی انسانی تولید کننده و ایجاد بسترهای نرم افزاری و سخت افزاری تولید بازی را از جمله هدف های راه اندازی بنیاد ملی بازی های رایانه ای برشمرد و یادآور شد: با راه اندازی بنیاد بازی سازی به عنوان یک کار میان رشته ای علوم انسانی، فنی، هنر و زیبایی شناختی و علوم ارتباطات در دانشگاه ها مورد توجه قرار گرفت.
مینایی بیان کرد: سرمایه ای که برای ایجاد یک شغل در بخش بازی های رایانه ای نیاز داریم، بسیار کمتر از سرمایه گذاری نسبت به صنایع مشابه می باشد؛ چنان که گیمرهای حرفه ای فعال در بخش خصوصی به تدریج جذب کار شدند و هم اکنون بازی هایی تولید می کنند که برخی از آنها در خارج از کشور نیز عرضه می شود.
به گزارش ایرنا، چهارمین همایش ملی و دومین همایش بین المللی 'بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت ها و چالش ها' صبح امروز با حضور جمعی از متخصصان، پژوهشگران و علاقه مندان داخلی و خارجی به میزبانی دانشگاه کاشان آغاز شد.
این همایش یکروزه از سال 1394 برای راهنمایی و پشتیبانی از پژوهشگران حوزه بازی‌های رایانه ای با میزبانی دانشگاه اصفهان آغاز به کار کرد.
6136/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/91293/1500-بازی-رایانه-ای-در-کشور-تولید-می-شود
بستن   چاپ