پیام سپاهان
اعلام نیاز و کمبودهای دارویی را به سامانه 190 یا 1490 اعلام کنید
شنبه 4 اسفند 1397 - 9:44:38 AM
ایسنا
پیام سپاهان- محمدحسین خیاط کاشانی  اظهار کرد: مرکز اطلاع‌رسانی داروها و سمومDPIC  این معاونت پاسخگوی سؤالات دارویی در زمینه کمبودهای دارویی، نحوه مصرف داروها و مسمومیت‌ها است.

وی افزود: کارشناسان مرکز DPIC  به وسیله سامانه 190 یا 1490 در خصوص افزایش آگاهی شهروندان، اطلاعات لازم را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. این مرکز در ساعات اداری پاسخگوی سؤالات بوده و در ساعات غیر اداری نیز توسط کارشناسان وزارت بهداشت که به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند پاسخ داده خواهد شد.

مدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تأکید کرد: کارشناسان این مرکز اطلاعات لازم در خصوص کمبودهای دارویی، نحوه مصرف صحیح داروها، تداخل داروها و مواد غذایی، مصرف داروها در دوران بارداری و شیردهی، عوارض جانبی ناشی از مصرف داروها، سازگاری و نحوه اختلاط داروهای تزریقی،  مسمومیت با داروها، سموم، مواد شیمیایی را به شهروندان ارائه می‌کنند.

خیاط کاشانی تصریح کرد: آموزش‌های تخصصی در مورد گیاهان سمی، گزیدگی و گازهای سمی، نحوه نگهداری داروها و تداخلات داروها و مواد غذایی در مصرف هم‌زمان آن‌ها از دیگر مواردی است که در سامانه 190 و 1490 در اختیار  شهروندان قرار داده می‌شود.

وی، با اشاره به دسترسی مردم به قیمت مصوب تمام داروها گفت: با توجه به ضرورت اطلاع رسانی در مورد فهرست اقلام دارویی، جزئیات لیست و قیمت مصوب تمام اقلام دارویی قابل عرضه در داروخانه‌های سراسر کشور، سامانه اطلاعات دارویی سازمان غذا و دارو به نشانی اینترنتی  http://irc.fda.gov.ir/nfi  قابل جستجو و استفاده است.

خیاط کاشانی، افزود: مرکز اطلاع‌رسانی داروها و سموم معاونت غذا و دارو کاشان از سال 1386پاسخگوی سالانه بیش از دو هزار تماس به همکاران گروه پزشکی در خصوص سؤالات دارویی، مسمومیت‌ها و ارائه راهنمایی‌های لازم به مصرف‌کنندگان دارو بوده است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/91331/اعلام-نیاز-و-کمبودهای-دارویی-را-به-سامانه-190-یا-1490-اعلام-کنید
بستن   چاپ