پیام سپاهان
یک فعال اقتصادی:
فعالیت های اقتصادی باید غیر سیاسی باشد
دوشنبه 6 اسفند 1397 - 3:19:40 AM
ایرنا
پیام سپاهان - اصفهان - سخنگوی تشکل تولید و تجارت از استان اصفهان گفت : فعالیت های اقتصادی باید به دور از نگاه سیاسی و با هدف بهبود کسب و کار انجام شود.
مسعود گلشیرازی در نشست خبری در هتلی در اصفهان افزود : یک نهاد مدنی زمانی اثر بخش است که هم کارآمد و هم اثربخش باشد و لازم است اتاق بازرگانی به عنوان یک نهاد مدنی ویژه فعالان اقتصادی هم این ویژگی را داشته باشد.
تشکل تولید و تجارت متشکل از 15 فعال اقتصادی اصفهان، کاندیدای کسب کرسی های این دوره از انتخابات اتاق بازرگانی اصفهان است.
وی اظهارداشت: برای مقابله با جنگ اقتصادی که از سوی دشمنان خارجی علیه مردم ایران به راه افتاده است به جای شعارها و رفتارهای پوپولیستی فعالیت ها را بر پایه اهل فکر بوده بود.
سخنگوی تشکل تولید و تجارت تصریح کرد : اتاق بازرگانی اتاقی برای همه نیست بلکه برای همه فعالان اقتصادی است و لذا باید به دور از سیاسی کاری به دنبال کار بود.
وی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی متعلق به بخش خصوصی است و ویژه فعالان اقتصادی است که جنس و سن در آن شرطی نیست.
گلشیرازی تصریح کرد: محیط کسب و کار اصفهان در بین 30 استان دیگر در رتبه های آخر قرار دارد ولی این وضعیت اطلاع رسانی مناسبی نمی شود.
وی تصریح کرد : اتاق بازرگانی همانطوری که باید برای تولید و نجارت آن برنامه داشته باشد باید به جوانان توجه ویژه داشته باشد و جوانان این شهر باید در مراکز توسعه صادرات فرصت رشد اقتصادی را فراهم سازند.
این فعال اقتصادی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی با ایجاد کلوپ هایی اعضای اتاق نباید اجازه دهد فعالان کسب و کار فراموش شوند و این در حالی است که اگر چه در سالهای اخیر 40 درصد اعضای اتاق رشد داشته است ولی در عین حال 40 درصد اعضای قدیمی به واسطه مشکلات کسب و کار در استان به سایر استان ها رفته اند.
وی با تاکید بر ضرورت حفظ سرمایه های اجتماعی گفت: جامعه زمانی متعالی می شود که همه اعضای جامعه نسبت به سرانجام و سرنوشت دیگران احساس مسوولیت کنند و فعال باشند و در حوزه اقتصادی نیز جامعه ای رشد پیدا می کند که همه فعالان اقتصادی نسبت به سرانجام اقتصادی جامعه احساس مسوولیت کنند و فعال باشند.
گلشیرازی خاطرنشان کرد: بودجه اتاق بازرگانی متناسب با اهداف این اتاق در حوزه آموزش و برگزاری سفرهای نمایشگاهی هدفدار ویژه جوانانی صرف شود تا به کسب و کار کمک کنند.
به گفته وی امروز به همت جوانان برند ملی ایران با حضور رییس جمهوری به عنوان مقدمه ای برای صادارت در روزهای آینده رونمایی خواهد شد.
انتخابات اتاق نهمین دوره اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی استان اصفهان روز 11 اسفند در اصفهان برگزار می شود.
تشکل تولید و تجارت متشکل از 15 فعال اقتصادی اصفهان، کاندیدای کسب کرسی های این دوره از انتخابات اتاق بازرگانی اصفهان است.
6026//7134/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/91516/فعالیت-های-اقتصادی-باید-غیر-سیاسی-باشد
بستن   چاپ