پیام سپاهان
زنان روستایی نیازمند عرصه‌ای برای معرفی توانمندی‌هایشان هستند
دوشنبه 6 اسفند 1397 - 11:37:11 AM
ایسنا
پیام سپاهان- نرجس قربانیان اظهار کرد: زنان روستایی به لحاظ نداشتن بازار فروش محلی نمی توانند تولیدهای خود را به شکل مناسب به بازار عرضه کنند که برپایی نمایشگاه‌های فصلی فرصتی برای بازاریابی و بازارسازی این محصول‌ها تلقی می شود.

وی افزود: برپایی نمایشگاه‌های توانندی‌های زنان روستایی در قالب عرضه و فروش محصول‌های تولیدی آنها که در معرض دید عموم قرار بگیرد، فرصتی برای شناساندن توانایی های روستاییان و معرفی این ظرفیت‌های این گروه از شهروندان جامعه است.

مسوول امور بانوان و خانواده فرمانداری کاشان، تصریح کرد: توسعه جامعه ارتباط مستقیم با رشد زنان و مشارکت آن‌ها در مدیریت جامعه دارد، پس بستر سازی برای شناسایی و شکوفایی استعدادهای آنها یک ضرورت است که باید مورد توجه برنامه‌ریزان قرار بگیرد و تشکیل سازمان‌های مردم نهاد می توانند در این مسیر ایفای نقش کنند.

وی گفت: بسیاری از بانوان روستایی تولید کنندگانی هستند که توان کسب مجوزهای قانونی را به صورت انفرادی ندارند بنابراین سود محصول به دست واسطه ها می رسد، پس برای حمایت از تولید داخل و توسعه کارآفرینی بانوان به ویژه در روستاها، نیازمند برنامه ریزی و آسان سازی در اجرای قانون هستیم.

قربانیان افزود: نمایشگاه توانمندی های زنان روستایی شهرستان کاشان در قالب 20 غرفه شامل انواع غذاهای محلی روستایی، ترشیجات، عرقیجات گیاهی، صنایع دستی و انواع گلها و تاج های کریستال، قالی و گلیم بافی، عروسک های تزیینی، سفره آرایی، بافت انواع زیرانداز، نمددوزی، چرم دوزی و شمع های تزئینی برپا شده است.

 جشنواره زن و بعثت انقلاب در قالب 10 عنوان برنامه به همت کارشناسی امور بانوان و خانواده فرمانداری کاشان از 21 بهمن تا 6 اسفند در دبیرستان ماندگار امام خمینی(ره) این شهر اجرا می شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/91537/زنان-روستایی-نیازمند-عرصه‌ای-برای-معرفی-توانمندی‌هایشان-هستند
بستن   چاپ