پیام سپاهان
21 مجموعه گردشگری جدید در اصفهان تاسیس می شود
دوشنبه 6 اسفند 1397 - 23:29:28
پیام سپاهان - اصفهان - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: در چهاردهمین کمیته فنی سرمایه گذاری گردشگری استان با تاسیس 21 مجموعه گردشگری جدید موافقت شد.
فریدون الهیاری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این کمیته 27 درخواست، بررسی و در نهایت با 21 درخواست برای تاسیس موسسه گردشگری موافقت اولیه شد.
وی موافقت اولیه با تاسیس پنج مجموعه گردشگری شامل یک مهمانپذیر، سه اقامتگاه سنتی و یک سفره خانه سنتی در شهر تاریخی اصفهان را از جمله مصوبات چهاردهمین کمیته فنی سرمایه گذاری گردشگری استان بیان کرد.
الهیاری اضافه کرد: در این نشست مجوز اولیه تاسیس یک سفره خانه سنتی در شهرستان خمینی شهر، 2 سفره خانه سنتی در شهرستان مبارکه و یک سفره خانه سنتی در شهرستان نائین نیز صادر شد.
وی گفت: همچنین مجوز اولیه تاسیس یک رستوران بین راهی در شهرستان خُور و بیابانک، یک مجتمع گردشگری در شرق شهرستان اصفهان، یک مجتمع گردشگری در ورودی شهرستان خوانسار، 2 مجتمع گردشگری در شهرستان گلپایگان و یک کمپینگ گردشگری در شهرستان نطنز صادر شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان همچنین از صدور مجوز اولیه برای تاسیس یک مجتمع گردشگری در شهرستان بوئین و میاندشت، 2 کمپینگ عشایری در شهرستان های اصفهان و مبارکه و سه مجتمع گردشگری در شهرستان شاهین شهر و میمه، چادگان و تیران و کرون خبر داد.
وی با بیان این که این طرح ها با توجه به تعدد درخواست ها و استقبال از گردشگری تعریف شده است، گفت: هم اینک رویکرد جدی برای احیای بناهای تاریخی در استان بوجود آمده است.
الهیاری با اشاره به این که بخش مهمی از این اقامتگاه های سنتی و سفره خانه ها با احیای فضاهای تاریخی ایجاد می شود، افزود: توسعه زیرساخت های گردشگری و بازسازی و احیای بناهای تاریخی از اهداف مهم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که با انجام اینگونه اقدام ها محقق می شود.
وی خاطرنشان کرد: حجم سرمایه گذاری استان در حوزه گردشگری، امسال رشد قابل ملاحظه ای پیدا کرده و با افزایش مشارکت فعالان بخش خصوصی، سرمایه گذاری گردشگری در این استان به30 هزار میلیارد ریال رسیده است.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار اثر تاریخی(از جمله یکهزار و 850 اثر ملی و هفت اثر ثبت جهانی) و افزون بر600 خانه تاریخی، در کانون توجه علاقه مندان حوزه گردشگری، باستان شناسی، معماری و هنر قرار دارد.
برنامه ریزی برای افزایش ورود گردشگر خارجی به کشور از اولویت های برنامه ششم توسعه است که این موضوع در استان اصفهان با توسعه زیرساخت ها در حال پیگیری است.
استان اصفهان دارای90 هتل و 65 مهمانپذیر با ظرفیت حدود20 هزار تخت است که از این تعداد 57 هتل و30 مهمانپذیر در کلانشهر اصفهان قرار دارد.
6027/7150

http://www.sepahannews.ir/fa/News/91594/21-مجموعه-گردشگری-جدید-در-اصفهان-تاسیس-می-شود
بستن   چاپ