پیام سپاهان
نقش مادران شهدا کمتر از شهدا نیست
سه شنبه 7 اسفند 1397 - 9:57:32 AM
ایسنا
پیام سپاهان- حجت‌الاسلام رحمت‌الله اروجی در اختتامیه مراسم گلدانی برای مادر در تکیه حاج عبدالله خان اکرمیان محله سرکوچه دراز  آران و بیدگل اظهار کرد: مردم آران و بیدگل سرآمد رویدادهای فرهنگی به ویژه قرآنی در استان اصفهان و حتی کشور هستند و به حق این شهر دارالقرآن نامیده شده است.

وی افزود: شما در طول تاریخ خود نشان داده‌اید هم شهیدپرور هستید و هم حافظان واقعی مکتب اهل بیت (س) و قرآن و سند آن حضور باشکوه مردم این منطقه در گوشه گوشه تاریخ انقلاب و قبل از آن است، شما با حضور خود انقلاب را بیمه کردید و این چیز کوچکی نیست، هر جا سخن از ادب و فرهنگ و شهادت و قرآن می‌شود اولین شهری که نامش می‌آید آران و بیدگل است. 

رئیس ‌سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان به نقش مادران به خصوص در زمان جنگ اشاره کرد و گفت: بدون شک نقش مادران شهدا اگر بیشتر از شهدا نباشد کمتر نیست، دامان پاک مادران بود که شهید همت‌ها، شهید باکری‌ها، شهید زین‌الدین‌ها، شهید باقری‌ها، شهید خدمتی‌ها، شهید اربابی‌ها، شهید جندقیان ها، شهید خدمتی‌ها، شهید عبداللهی‌ها، شهید غفوره ها، شهید داداشی‌ها، شهید مطیعی‌ها،شهید صالحی‌ها و ...را برای دفاع از ناموس وطن پرورش داد و این عزیزان با نثار خون خود نگذاشتند دشمن ذره‌ای از خاک پاک وطن را با قدم خود آلوده و تصرف کند، بدون شک شهدا دست پرورده مادران آسمانی هستند که با خدا معامله کردند و سربلند از امتحان الهی بیرون آمدند.

وی گفت: انقلاب به پاس رشادت‌های مادران شهدا و درس مقاومت و صبری که این عزیزان در فراق فرزندان خود به جامعه هدیه دادند و مادران شهدا نشان دادند که الگویشان حضرت زهرا است و معامله خود را با خدا کرده‌اند و از هیچ کس توقع ندارند و این‌گونه است که برای مردم جامعه ما دارای جایگاه خاصی هستند.

اروجی به زندگی پر خیر و برکت حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: جایگاه و شان این حضرت در بین اهل‌بیت (س) بسیار بالا بود و ایشان نزد پیامبر به ام ابیها شهرت داشتند و نقش بسیار پر رنگی در زمان پیامبر و سپس در زمان امامت حضرت علی (ع) ایفا کردند و همیشه همراه و هم‌پیمان مولا علی (ع) بودند و تا آخر عمر پشتیبان ولایت و امامت بودند و در این راه بسیار سختی‌ها کشیدند، ولی حاضر نشدند دست از ولایت بردارند، ایشان راسخ‌ترین فرد در ولایت مداری در طول تاریخ بوده‌اند که دنیا به یاد دارد.

 در پنجمین مراسم سالانه گلدانی برای مادر که به مرکزیت آران و بیدگل و با همت مسئول دبیرخانه دائمی آیین‌ها و همایش‌های مذهبی آقای نبوی زاده انجام شد بیش از 11 هزار نفر از شهرهای مختلف کشور حضور داشتند و به رقابت قرآنی با هم پرداختند. در این مراسم از مادران شهید به ویژه مادر شهید مدافع وطن پاسدار میثم عبدالله زاده تقدیر شد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/91610/نقش-مادران-شهدا-کمتر-از-شهدا-نیست
بستن   چاپ