پیام سپاهان
حاشیه‌های یک همایش آموزشی در دانشگاه فرهنگیان اصفهان
سه شنبه 7 اسفند 1397 - 15:01:21
پیام سپاهان - "تبعیض در آموزش" رویکرد جدیدی است که این روزها سید مجید حسینی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران در قالب همایش‌های مختلف در زمینه مطالبه امکانات یکسان آموزشی مطرح می‌کند. همایش‌هایی که در آن عموما زمینه پیشرفت کشور در گرو یکسان سازی آموزش به دور از تبعیض جنسیتی عنوان می‌شود. به گفته این عضو هیات علمی دانشگاه تهران تبعیض چه در زمینه جنسیت افراد و چه در هر زمینه دیگری باید برطرف شود. وی معتقد است که تبعیض آموزشی باعث می‌شود تا کیفیت آموزشی بهترین دانشگاه‌ها نیز زیر سوال برود.
شامگاه دوشنبه ششم اسفند ماه مجید حسینی در همایشی در پردیس شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان اصفهان حضور یافت و مطابق با سلسله نشست‌های همیشگی خود از کنار گذاشتن تبعیض‌های آموزشی سخن گفت، اما این برنامه حاشیه‌های در پی داشت که با رویکرد حسینی در خصوص تبعیض جنسیتی در تضاد بود. وی در این برنامه در جمع حاضران این همایش از اینکه اجازه حضور زنان عضو دانشگاه فرهنگیان در این جلسه داده نشده است، اظهار ناراحتی کرد.
این استاد دانشگاه تهران با انتشار چند پست در صفحه شخصی اینستاگرام خود نارضایتی از عدم حضور زنان در این همایش را اعلام کرد. حسینی عکس‌هایی از این برنامه منتشر کرد و نوشت: اجازه حضور دانشجو معلمان دختر در برنامه داده نشد. وی همچنین در پست دیگری نوشت:"صدای نه به تبعیض در اصفهان هر روز گسترده تر"
حاشیه‌ها ناشی از عدم آگاهی افراد از اساس نامه دانشگاه است
سرپرست مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان در این خصوص به خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان گفت: این برنامه بر اساس برنامه ریزی انجمن صنفی پردیس باهنر دانشگاه فرهنگیان برگزار شده است.
شهرام عروف زاد تاکید کرد: پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان از لحاظ جنسیتی مستقل هستند و پردیس باهنر مختص آقایان است. 
وی با بیان اینکه پیش از برگزاری برنامه قرار نبود برنامه به صورت مشترک برگزار شود، تصریح کرد: انجمن‌ها و تشکل‌های دانشگاه بر طبق اساس نامه که مبتنی بر تفکیک جنسیتی طراحی شده است، درخواست های برگزاری برنامه‌های خود را ارائه می دهند و در بعضی مواقع اگر منافع دانشگاه ملی ایجاب کند، کمیته نظارت بر تشکل مجوز برگزاری برنامه به صورت مشترک را می دهد.
سرپرست مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان توضیح داد: پردیس باهنر دانشگاه فرهنگیان اصفهان صرفا مختص آقایان است، مانند دانشگاه الزهرای تهران که تنها مختص بانوان است و برنامه ریزی ها بر اساس اساس نامه اجرا می شود. بر همین اساس این برنامه تنها مختص دانشجو معلمان مرد برنامه ریزی شده بود و قرار نبود بانوان حضور داشته باشند. 
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/91635/حاشیه‌های-یک-همایش-آموزشی-در-دانشگاه-فرهنگیان-اصفهان
بستن   چاپ