پیام سپاهان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تأکید کرد:
ضرورت تکمیل و راه‌اندازی سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ
چهارشنبه 8 اسفند 1397 - 11:54:40
پیام سپاهان - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: توسعه تجهیزات ابزار دقیق در حوزه پایش کمی و کیفی آب شرب با هدف تأمین پایدار در دستور کار قرار گرفت، چراکه اکنون آب شرب بیش از 4 میلیون نفر در استان اصفهان از طریق یک سامانه آبرسانی انجام می‌شود.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان و به نقل از شرکت آبفا استان اصفهان، هاشم امینی با اشاره به توسعه تجهیزات و استفاده از تکنولوژی در امر آبرسانی در استان اصفهان، اظهار کرد: 126 باب شیرخانه روی خطوط اصلی انتقال با هدف کنترل بیشتر بر توزیع آب احداث شد، درحالی‌که توسعه و تکمیل سیستم تله‌متری تأسیسات آبرسانی عملیاتی شد.
وی ادامه داد: راه‌اندازی 60 ایستگاه دارای قابلیت مانیتورینگ و صدور فرمان مرکزی و 40 انشعاب دارای عملگر برقی با قابلیت فرمان اتوماتیک دبی، فشار یا هر دو پارامتر به منظور تله‌متری شبکه توزیع آب شهر اصفهان در دستور کار قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه تحلیل شبکه‌های توزیع و استخراج مدل‌های بهسازی هیدرولیکی و زون بندی شبکه‌های توزیع، ارتقای بهره‌وری را در بر دارد، تصریح کرد: با بهسازی هیدرولیکی و زون بندی شبکه‌های توزیع راندمان تولید آب افزایش می‌یابد که در نهایت موجب افزایش بهره‌وری در تأمین آب می‌شود که در این زمینه بر روی 200 حوضچه کنترل فشار مطالعات جامع هیدرولیک انجام شد.
وی ادامه داد: 68 ایستگاه کنترل و مانیتورینگ تأسیسات آبرسانی در شهرهای تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ راه‌اندازی شد تا توزیع آب در سطح استان عادلانه توزیع شود.
امینی اعلام کرد: طراحی و تجهیز چهار دستگاه دیزل ژنراتور پرتابل به ظرفیت KVA 2400 به منظور ایجاد امکان استفاده سیار، ایجاد ظرفیت KVA 27771 پتانسیل برق اضطراری در سطح استان از طریق تجهیز 75 دستگاه دیزل ژنراتور از دیگر اقدامات در راستای تامین آب شرب در مواقع اضطراری است.
وی گفت: پایش کیفی شبکه توزیع آب با استقرار ایستگاه‌های کنترل کیفی برای چهار پارامتر اساسی کلر، کدورت، هدایت الکتریکی، پی اچ انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به دیگر تدابیری که منجر به تأمین پایدار آب شرب در استان اصفهان می‌شود پرداخت و اظهار کرد: پیگیری تکمیل و راه‌اندازی سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ، شناسایی منابع تأمین آب جدید در سطح استان، پیگیری سیاست استفاده از ظرفیت شبکه‌های موازی (دو شبکه‌ای) در شهرهای خاص، توسعه و استقرار آب‌شیرین‌کن در مناطقی که دارای منابع آبی با EC بالا از جمله مواردی است که بسیار موثر در تأمین پایدار آب شرب در اصفهان بزرگ است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/91704/ضرورت-تکمیل-و-راه‌اندازی-سامانه-دوم-آبرسانی-اصفهان-بزرگ
بستن   چاپ