پیام سپاهان
مدیریت غیرکارشناسی مهمترین عامل خشکی زاینده رود است
چهارشنبه 8 اسفند 1397 - 18:37:12
پیام سپاهان - اصفهان- رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت:مهمترین عامل خشکی رودخانه زاینده رود، علاوه بر کاهش نزولات آسمانی به مدیریت غلط بر حوزه آبریز آن در سالهای گذشته و تصمصمات غیرکارشناسی و اظهارنظرهای احساسی و فاقد بررسی بر می گردد.
به گزارش ایرنا، عبدالله کیانی روز چهارشنبه در اجلاس شورای اسلامی اصفهان در سالن استانداری افزود: برداشت بی رویه آب در بالادست رودخانه، استقرار صنایع بزرگ، پالایشگاه و نیروگاه ها در کنار رودخانه از دیگر دلایل خشکی زاینده رود است.
وی با اشاره به این که باید تکلیف برداشت های غیرمجاز و حق آبه ها مشخص شود، اظهارداشت: استان نمی‌ تواند در مورد آب، بلاتکلیف باقی بماند و مسائلش با استانهای همسایه حل نشود.
وی خاطرنشان کرد: شورای اسلامی استان یک شورای فرادستی است که از نمایندگان شورای اسلامی شهرستان های استان تشکیل شده است.
رئیس شورای اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: شورای استان تاکنون طرح های خوبی در حوزه اصلاح قوانین و مسائل دیگر به شورای عالی پیشنهاد کرده است.
به گفته وی شورای اسلامی استان سه نماینده در شورای عالی استانها دارد که مسایل شوراهای سطح کشور و شوراهای استان را در تهران پیگیری می‌کنند.
رئیس شورای اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: ایجاد ارتباط و هماهنگی لازم میان شوراهای شهرستان و حل و فصل اختلافات شوراهای استان که جنبه قضایی ندارد بعنوان دومین وظیفه این شورا، با جدیت دنبال شده است.
وی اظهارداشت: بسیاری از این اختلاف ها روند حرکت شورا را کند می کند و به حیثیت و آبروی شورا لطمه وارد می کند، قابل رفع و رجوع است و این را قانون گذار در حیطه وظایف شورای استان به عنوان عالی ترین سطح شورا در استان دیده است.
کیانی اضافه کرد: نگاه اعضای شوراها به شورای استان یک نگاه دولتی نیست بلکه شورای استان را از جنس خودشان می دانند راحتر میانجی گری و حکمیت این شورا را می پذیرند.
وی خاطرنشان کرد: نظارت بر عملکرد شوراهای شهرستان ها در محدوده استان، نظارت بر حساب درآمدها و هزینه های سازمان همیاری شهرداریهای استان و بررسی و تایید گزارش حسابرسی این سازمان و ارسال آن به وزارت کشور با استفاده از ظرفیت ‌های کارشناسی و نظارتی، همکاری با شورای برنامه ریزی و توسعه در نظارت بر اجرای طرح های عمرانی استانی و ملی نظارت بر بودجه استان طبق قانون اصلاحی سال 1369 و موارد دیگر از وظایف این شوراست.
کیانی ادامه داد : شورای اسلامی استان اصفهان از ابتدای دوره پنجم تاکنون نزدیک به 18 جلسه برگزار کرده است.
وی اضافه کرد : شوراها و انجمن های محلی محور توسعه کشور و یاور و بازوی مشورتی و قوی دولت ها محسوب می شوند و امیدواریم در این دوره هم همکاری و تعامل ما با مدیریت استان بیشتر از قبل شود.
رئیس شورای اسلامی استان اصفهان با اشاره به وضعیت درآمدی شهرداری ها بیان کرد: افزایش نرخ تورم و گرانی کالاها و رکود حاکم بر ساخت و ساز باعث شد تا شهرداری ها امروز با مشکل جدی درآمدی روبرو باشند.
وی اضافه کرد : گره زدن درآمد شهرداری ها به عوارض بسیار ناپایداری مانند عوارض پروانه ساختمانی، جریمه تخلفات و غیره باعث شده تا با کاهش میزان ساخت و ساز و رکود مسکن، درآمدهای شهرداری با افت زیادی روبرو شود و در خدمت رسانی به مردم با معضل جدی روبرو شوند.
کیانی بیان کرد : بخش عمده ای از شهرداری های استان به ویژه در شهرهای کوچک در پرداخت حقوق نیروها درمانده شدند و باید فکری به حال آن کرد.
جلسه شورای اسلامی استان اصفهان با حضور 24 نفر از نمایندگان شهرستان های استان در این شورا برگزار شد.
بیش از سه هزار و 500 نفر در استان اصفهان عضو شوراهای شهر هستند.
/6026/7150

http://www.sepahannews.ir/fa/News/91727/مدیریت-غیرکارشناسی-مهمترین-عامل-خشکی-زاینده-رود-است
بستن   چاپ