پیام سپاهان
استاندار اصفهان:
مقررات بانکی مطابق با شرایط جنگ اقتصادی تغییر یابد
چهارشنبه 8 اسفند 1397 - 18:37:12
پیام سپاهان - اصفهان - استاندار اصفهان گفت: مقررات بانکی فعلی مطابق با شرایط نیست و باید مبتنی بر وضعیت جنگ اقتصادی که در آن قرار داریم، تغییر یابد.
به گزارش ایرنا، عباس رضایی روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک های استان اصفهان در محل استانداری این شهر، افزود: قوانین کنونی بانک ها برای زمان عادی است، اما الان در جنگ اقتصادی قرار دادیم و این جنگ بسیار جدی است و حتی با این وجود برخی بانک ها مته به خشخاش می گذارند.
وی با بیان اینکه مشکلات مربوط به مقررات بانکی مختص کلانشهر اصفهان نیست، تصریح کرد: سخت گیری ها و مقررات نامناسب بانک ها در تمامی شهرستان و از سوی نمایندگان مجلس، مردم و شوراها بیان می شود.
استاندار اصفهان با اشاره به تعطیلی واحدها تولیدی به دلیل معوقات اظهارداشت: تعطیل کردن واحدهای تولیدی و کارخانه ها به دلیل معوقات سودمند نیست و نه تنها پولی عاید بانک ها نمی کند، بلکه شماری از هموطنان بیکار می شوند و این در حالیست که اشتغالزایی در زمانه کنونی جهاد به شمار می رود.
رضایی خاطرنشان کرد: توجه به مسائل صندوق های قرض الحسنه و تقویت نظارت بر این مجموعه ها اهمیت دارد، همچنین کرامت، احترام به مامردم و تبعیض قائل نشدن بین مشتریان باید در دستور کار قرار گیرد و همواره رعایت شود.
وی ارز دانشجویی را یکی از مشکلاتی خواند که از سوی مردم زیاد مطرح می شود و در این باره گفت: بانک ها برای تخصیص ارز دانشجویی به دانشجویان راه‌ حل‌های مناسب را اتخاذ کنند و با وزراتخانه های علوم و بهداشت به یک جمع بندی و راه حل مناسب برسند.
استاندار با بیان اینکه استان از لحاظ میزان اشتغالزایی سه تا چهار درصد از متوسط کشوری کمتر است، اظهارداشت: بنابراین بانک ها باید شرایط رخ داده و مشکلات منطقه را درک کنند و شرایط را برای ارتقای تولید و اشتغال فراهم سازند.
رضایی به لزوم فعالیت بیشتر سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان اشاره کرد و گفت: این مایه خجالت است که میزان فعالیت و احداث در مسکن روستایی استان تنها 25 درصد اما این میزان در استان های دیگر و کشور حدود 60 درصد باشد.
وی بحث نقدینگی مردم در شب عید را مهم دانست و ادامه داد: این موضوع به دلیل شرایط کنونی از لحاظ بحرانی اهمیت دارد و بانک ها بطور جدی به آن توجه کنند.
رضایی با اشاره به اینکه نظر ضد انقلاب روی استان اصفهان معطوف شده است، تصریح کرد: در تجمعات اخیر صنف معلمان برخی افراد غیر بومی و حتی غیر فرهنگی با مقاصد دیگر حضور داشتند، بنابراین باید بیشتر مراقب بود.
جلسه کمیسیون هماهنگی بانک های استان اصفهان روز چهارشنبه با حضور استاندار و با هدف بررسی مشکلات، موانع، راهکارها و تصمیمات بانک ها با حضور مدیران مناطق و شعب در محل استانداری این شهر برگزار شد.
6020/6026

http://www.sepahannews.ir/fa/News/91728/مقررات-بانکی-مطابق-با-شرایط-جنگ-اقتصادی-تغییر-یابد
بستن   چاپ