پیام سپاهان
جشنواره غذاهای محلی مهاباد اردستان برگزار شد
چهارشنبه 8 اسفند 1397 - 18:37:14
پیام سپاهان - کاشان - جشنواره غذاهای محلی و خانگی مهاباد اردستان در بیش از 10 غرفه چهارشنبه با حضور جمعی از مردم و مسوولان در خانه تاریخی داور این شهر برگزار شد.
شهردار مهاباد روز چهارشنبه در حاشیه این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: انواع آش‌ها، ترشیجات، کاچی، قرمه گوشت، کال جوش، قهوه قجری، قیمه، کیک‌های خانگی، نان تابه ای و روغنی، نان سیروک و دسرها با هدف شناساندن سنت ها و ترویج استفاده از غذاهای سالم سنتی و جذب گردشگر ارائه شد.
سامان بردال با اشاره به ارائه افزون بر 30 غذای محلی و خانگی در جریان برگزاری این جشنواره افزود: 10 نفر از بانوان شرکت کننده در جشنواره غذاهای محلی و خانگی در خانه تاریخی داور با اهدای لوح مورد قدردانی قرار گرفتند.
وی عنوان کرد: نقش آفرینی فعالانه بانوان و جوانان به عنوان تهیه کنندگان غذاها در جهت ترویج فرهنگ بومی، مشارکت و تمرین کار جمعی و نیروسازی برای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و سنتی آینده از جمله مزیت های برگزاری این برنامه ها است و با توجه به قرار گرفتن شهر مهاباد در حاشیه کویر مرکزی، جاده ترانزیت و راه آهن تهران جنوب می تواند مقصدی برای گردشگران و فرهنگ دوستان باشد.
مهاباد با جمعیت نزدیک به هشت هزار نفر در 20 کیلومتری اردستان قرار دارد.
شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/91729/جشنواره-غذاهای-محلی-مهاباد-اردستان-برگزار-شد
بستن   چاپ